1. Aktualności
  2. Polska

Tesco: Marki dyskontowe generują obrót

Źródło: PLMA
Autor: Barbara Wiercińska

Według Tesco wprowadzenie własnej marki dyskontowej było dużym sukcesem i wpłynęło na spowolnienie zyskiwania udziałów w rynku przez Aldi i Lidl w Wlk. Brytanii.
– Zanim wprowadziliśmy markę dyskontów, sieci Aldi i Lidl były najszybciej rosnącymi detalistami w Wlk. Brytanii i na pewno odbierały Tesco część udziału w rynku – powiedział gazecie Lebensmittel Zeitung Laurie McIlwee, dyrektor finansowy Tesco – można zauważyć widoczne spowolnienie ich sprzedaży od dnia, w którym wprowadziliśmy nową markę – dodał Laurie McIlwee. – Trzeba pamiętać, że wiele nauczyliśmy się konkurując z Aldi i Lidl w całej Europie. Wprowadziliśmy markę dyskontową do naszych sklepów w Europie Wschodniej, gdzie z sukcesem mogła konkurować z markami Aldi i Lidl.

Pomimo faktu, że nowa marka może mieć obniżoną marżę, dyrektor McIlwee jest przekonany, że takie poświęcenie jest opłacalne – Lepiej mieć funt ze sprzedaży przy niższej marży niż nie mieć go wcale.
Uważa on, że Aldi i Lidl były przez cały ostatni rok największym zagrożeniem. – Nasza główna konkurencja prowadzi działania bardzo podobne do naszych. Jeżeli więc będziemy pracować efektywniej od innych dużych sklepów – wygramy. Ale jeśli występujemy przeciwko komuś takiemu jak Aldi czy Lidl z zupełnie innym modelem operacyjnym, należy się zastanowić, czy istnieje potrzeba zrobienia czegoś inaczej.