1. Aktualności
  2. Polska

Chiny: Rośnie popyt na mleko sojowe

Źródło: Bloomberg
Autor: Janusz Górski

Vitasoy dostawca mleka sojowego do Starbucks zainwestuje około 300 mln juanów ($ 44 mln), aby podwoić swoje zdolności produkcyjne w Chinach i wykorzystać rosnące zapotrzebowanie na mleko sojowe.
Vitasoy wybuduje fabrykę w Nanhai, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu zwłaszcza w południowych Chinach.

Chief Executive Officer Larry Eisentrager w wywiadzie dla agencji Bloomberg odmówił przedstawienia dalszych szczegółów negocjacji
Vitasoy rozpoczął działalność w 1940 roku i obecnie sprzedaje swoje produkty na ponad 40 rynkach w tym USA, Chinach, Europie, Australii i Nowej Zelandii. Mleko sojowe odpowiada za 44% sprzedaży firmy w roku obrotowym liczonym od marca 2009.
Vitasoy\\\'s był dotąd zbyt konserwatywny w rozszerzaniu swej działalności w Chinach i nie oferował zbyt wielu różnorodnych produktów chińskim konsumentom - powiedział Francis Lun, Dyrektor generalny w Fulbright Securities Ltd. To bardzo ugruntowana marka i powinna działać bardziej agresywnie, aby zwiększyć udział w rynku.