Piaski (OSM): Świadome odżywianie się sprzyja rozwojowi rynku kefirów
– Rynek kefiru rozwija się w znakomitym tempie. Moda na zdrowy styl życia sprawia, że konsumenci coraz częściej sięgają po tradycyjne, naturalne produkty, które zapewnią im zdrowie i dobre samopoczucie – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Grochoła, Kierownik Marketingu w spółdzielni Piaski (OSM). – Kefir, dzięki swoim prozdrowotnym właściwościom, staje się dla wielu osób nieodłącznym elementem ich codziennego menu. Jest on bogatym źródłem wielu składników odżywczych oraz bakterii probiotycznych, które doskonale wpływają na pracę układu pokarmowego, zapewniając lepsze trawienie. Regularne picie kefiru pozwala zachować szczupłą sylwetkę.
– Rozwojowi tej kategorii produktów na pewno sprzyjają liczne kampanie edukacyjne i prozdrowotne, promujące zdrowy styl życia, świadome odżywianie, sięganie po naturalne, nieprzetworzone produkty, o dużej zawartości witamin i składników odżywczych. Konsumenci w większym stopniu dbają o swoje zdrowie, czytają etykiety i skład poszczególnych produktów. Produkty, takie jak kefir bez dodatków konserwantów i ulepszaczy doskonale wpisują się w obecne trendy i coraz częściej goszczą na naszych stołach – wskazuje Andrzej Grochoła.
– Szybkie tempo życia sprawia, że konsumenci przywiązują większą uwagę do opakowań. Poza szatą graficzną i funkcją ochronną dla klientów ważna jest również funkcjonalność opakowania i komfort przy użytkowaniu produktu. Kefir jak dawniej od spółdzielni Piaski (OSM) dostępny jest w wygodnej, poręcznej, zamykanej butelce 400 g, dzięki czemu znakomicie nadaje się do spożycia również w ciągu dnia – w przerwie w pracy, w szkole, na uczelni itp. – podsumowuje Andrzej Grochoła, Kierownik Marketingu w spółdzielni Piaski (OSM).