1. Aktualności
  2. Świat

Renesans owsianki

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Owsianka, która niegdyś była pokarmem osób skromnie żyjących, od pewnego czasu jest modna dzięki wysokiej wartości odżywczej. Nic dziwnego, że na stałe wchodzi do ofert firm mleczarskich. W latach 2012-13 wprowadziły je w Polsce mleczarnie Łowicz i Grupa Mlekovita. We wrześniu tego roku wprowadza je również jedna z największych mleczarni w Europie: szwajcarska Emmi.
Owsianka jest popularna dzięki blogom oraz nowym mediom tj. Instagram i YouTube. Swoją popularność zawdzięcza bogactwu witamin, białek, węglowodanów złożonych w tym błonnika. Owsianka poprawia trawienie, utrzymuje prawidłowy poziom cukru, przesuwa w czasie pojawienie się uczucia głodu.


Nowy produkt produkowany przez Emmi pojawi się w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii pod marką Onken. Produkt jest gotowy do spożycia w biurze, szkole czy podczas podróży. Łatwo ją podgrzać w mikrofalówce. Kupić ją można w sieci Coop, Spar i Manor w wersji klasycznej I jabłkowej.
Emmi chce wybić się na rynku korzystając z tego, że wiele owsianek ma charakter instant i zawiera dużo dodanego cukru. 100 g produktu Emmi zapewnia 115 kcal (w wersji klasycznej) i 109 kcal w wersji jabłkowej.