Danone: Słabsza pierwsza połowa roku dla działu mleczarskiego

Dział Fresh Dairy Products obniżył dochód z 5,664 mld euro do 5,377 mld euro. Sprzedaż na porównywalnej bazie spadła o 2,1%. Znacznie lepiej poradził sobie dział Early Life Nutrition (wzrost z 2 44 mld euro do 2,5 mld euro) i Medical Nutrition (wzrost z 0,78 mld euro do 0,8 mld euro). Zarząd koncernu dał wyraz swojemu zadowoleniu, ponieważ w dziale mleczarskim, w drugim kwartale widoczna jest poprawa wyników w Europie i dynamiczny wzrost sprzedaży w Ameryce Płn.
Sprzedaż w USA wzrosła dzięki inwestycjom w kampanie reklamowe znanych marek oraz inwestycje w innowacje. Negatywne warunki sprzedaży w Brazylii i Argentynie zostały skompensowane dobrymi wynikami w innych krajach, zwłaszcza w Azji i Afryce. Wysiłki Danone w Rosji zostały zniwelowane spadkiem w segmencie mleczarskich produktów niskoprzetworzonych.
Mimo trudnych warunków działania komunikat Danone jest optymistyczny i pełen zapewnień co do powrotu na ścieżkę wzrostu.
