Raisio planuje wzrost
Znany jest już raport finansowy firmy Raisio. Przychody netto ze sprzedaży za rok 2009 równają się 375,9 mln. euro. Zysk operacyjny wyniósł 20,5 mln euro, co stanowi 5,5% przychodów. Przepływ pieniężny z operacji to 51,5 mln. euro. W ostatnim kwartale roku sprzedaż wyniosła 91,5 mln. netto, a zysk operacyjny to 4,2 mln, czyli 4,2% przychodów netto ze sprzedaży. W 2010 – 2011 Raisio planuje wzrost. W 2010 oczekuje zwiększenia przychodów ze sprzedaży. Koszty tych planów mogą mieć wpływ na rentowność grupy, zwłaszcza na początku roku. W 2010 nie uda się uzyskać zysku operacyjnego 10% z działu Brands oraz 5% z działu B2B. Celem grupy jest jednak utrzymanie dotychczasowego poziomu zyskowności na początku fazy wzrostu. Decyzja grupy o pozbywaniu się udziałów producentów margaryny została oceniona jako bardzo korzystna i odpowiedzialna z punktu widzenia posiadaczy akcji Raisio. Głównym powodem takiego kroku był fakt, że spożycie margaryny w Europie nie rośnie, za to konkurencja jest coraz większa.