1. Aktualności
  2. Polska

Private label silniejsze w Australii

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski

Bitwa pomiędzy private label a markami producentów rozgorzała w australijskich supermarketach. Nowe dane świadczą o tym, że opłaciła się wzmożona reklama marek własnych u wiodących detalistów. Według raportu TNS Global jedna trzecia Australijczyków kupuje produkty private label tak często jak inne produkty markowe, a w przyszłości więcej niż połowa (54%) ma kupować więcej towarów private label niż produktów innych marek. Największe australijskie sieci, włączając w to Woolworths, Coles i IGA, zanotowały duży wzrost sprzedaży private label i planują więcej inwestować w marki własne. Ten trend, jak sądzą specjaliści, jest napędzany przez sieć Aldi, która rozrasta się wzdłuż wschodniej granicy. Wśród wielu detalistów, coraz częściej promujących marki własne, na najwięcej uwagi zasługuje reklama Woolworth’s – porównanie ceny, jakość i kraju pochodzenia marek własnych z Nestlé i Kraft.