1. Aktualności
  2. Polska

Deloitte Touche Tohmatsu: Większa sprzedaż, mniejszy zysk u detalistów

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski

W największych światowych sieciach detalicznych było w zeszłym roku więcej promocji. Miało to na celu zwiększenie sprzedaży, ale taka strategia poskutkowała zmniejszeniem zysku, co pokazały badania przeprowadzone wśród 250 największych detalistów przez Deloitte Touche Tohmatsu.
Wśród 250 największych detalistów świata sprzedaż wzrosła o ok. 5,5% Średnia rentowność spadła jednak od 2,4%, a największy spadek zysku dotyczył detalistów europejskich, od 4,1% do 2,7%.
Według raportu wszyscy detaliści w zeszłym roku zwiększyli sprzedaż, ale dwie trzecie z nich zanotowało mniejszy dochód. Deloitte zaznacza, że był to ciężki rok dla detalistów – dla niektórych zbyt szybko zwolniła sprzedaż i spadła rentowność. Dlatego wielu z nich próbowało ratować się kupując sprzedaż. Wprowadzano dużo promocji, co odbiło się na wyniku końcowym.