Nickal: Czysta Etykieta kluczowa w kategorii produktów dla dzieci. Coraz ważniejsza też dla handlowców


– W ostatnich latach jest coraz większe zapotrzebowanie klientów na produkty o jak najmniejszej ilości sztucznych składników – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Mikołaj Łukaszuk, Dyrektor Handlowy w Nickal – wyłączny importer i dystrybutor produktów: Svalya, Miau. – Zarówno w Polsce jak i w innych krajach Europy można zaobserwować rosnący trend czystej etykiety (ang. „clean label”). Dobierając kolejne pozycje do naszej gamy produktów zwracamy szczególną uwagę na ich jak najbardziej naturalne pochodzenie oraz krótkie listy surowców o wysokich wartościach odżywczych. Przykładem takich produktów jest seria jogurtów „Miau” przeznaczonych dla dzieci, które wytwarzane są z wysokiej jakości mleka krowiego i nie zawierają konserwantów, sztucznych dodatków i barwników – wskazuje Mikołaj Łukaszuk.
– Jak już wspomniałem coraz więcej osób w Polsce zdaje sobie sprawę z wpływu jaki na nasze zdrowie ma jedzenie i stara się wybierać produkty pochodzenia naturalnego, o jak najmniejszej ilości sztucznych składników. Według nas, wraz z rosnącą świadomością konsumenta na temat zdrowej żywności, trend „czystej etykiety” będzie nabierał rozpędu, a producenci, będą starali się sprostać tym wymaganiom – podkreśla nasz rozmówca.
– Produkty nabiałowe, szczególnie te przeznaczone dla dzieci, to doskonały przykład, gdzie „czysta etykieta” odgrywa bardzo dużą rolę. Nabiał w diecie dziecka jest bardzo ważny. Rodzice kupując produkty dla swoich pociech z informacją o „czystej etykiecie” mogą mieć większą pewność, iż produkty te zostały wykonane z dużą starannością, a ich skład nie stanowi długiej listy substancji sztucznych i konserwujących. Opakowania naszych produktów często zawierają informacje kierowane do rodziców np. „Rodzice – czytajcie etykiety”. W ten sposób zwracamy uwagę rodziców na skład naszego produktu – mówi Mikołaj Łukaszuk.
– W ostatnim czasie można zauważyć tendencję, że handel dopomina się o produkty z czystą etykietą. Niejednokrotnie podczas rozmów handlowych kontrahenci wykazują duże zainteresowanie produktami zdrowymi, certyfikowanymi oraz jak najmniej przetworzonymi. W rozwoju naszej firmy również kierujemy się takimi aspektami. Staramy się wybierać produkty zdrowe, naturalne, wysokojakościowe, a także pozbawione sztucznych składników i jak najmniej przetworzone. Przykładami takich produktów z naszego asortymentu mogą być: jogurty ekologiczne – Svalja, jak również wspomniane wcześniej jogurty dedykowane dzieciom Miau – Svalja – dodaje Mikołaj Łukaszuk, Dyrektor Handlowy w Nickal – wyłączny importer i dystrybutor produktów: Svalya, Miau.
