1. Aktualności
  2. Polska

18 mln. euro na promocję produktów mlecznych

Źródło: www.europa.eu , www.eca.europa.eu
Autor: Barbara Wiercińska


Komisja Europejska zatwierdziła 13 programów mających promować mleko i produkty mleczne w 11 krajach członkowskich UE. Całkowity budżet programów, przewidzianych na 3 lata, wynosi 35,8 mln euro. W tej sumie zawarty jest wkład Unii Europejskiej- 17,9 mln. euro. Jest to jeden ze środków zaproponowanych przez Komisję w lipcu 2009 r., aby zaradzić trudnej sytuacji rynkowej w sektorze mleczarskim. Komisja miała zaangażować się w większą ilość programów promocyjnych dla produktów mleczarskich na rynku międzynarodowym. Zgodnie z regulacjami działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych, dla większości programów trwających od jednego do trzech lat, działania promocyjne współfinansowane są przez UE do wysokości 50%, zarówno w odniesieniu do rynku wewnętrznego, jak i krajów trzecich. Programy musiały być zgłaszane do 15 października 2009 r. Dofinansowanie uzyskały organizacje z Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Irlandii, Niemiec, Hiszpanii, Finlandii, Austrii, Portugalii, Holandii i Malty.