Japonia: Sprzedaż nabiału mleczarni Meiji w stagnacji

Choć Meiji ma zdywersyfikowany asortyment wyrobów (nabiał, słodycze, ochrona zdrowia, produkty dla rolnictwa i weterynarii), to nabiał stanowi najważniejszy obszar przychodów. Obszar ten notuje podobne wyniki do analogicznego okresu roku wcześniej. Największą dodatnią dynamiką sprzedaży może pochwalić się segment probiotyków, który dzięki agresywnej kampanii reklamowej oraz nowym produktom linii Meiji Yogurt R-1 rósł najbardziej obiecująco.
W obszarze jogurtów niefunkcjonalnych, sprzedaż jogurty Meiji Bulgaria spadał wskutek silnej konkurencji cenowej.. Firma obiecuje sobie jednak poprawę wskaźników sprzedażowych wobec zmian w opakowaniach. Sprzedaż mleka pitnego była stabilna, a sprzedaż mleka Meiji Oishii Gyunyu wzrosła dzięki wysiłkom marketingowym stymulującym sprzedaż.
Cieszą natomiast wyniki sprzedaży serów, gdzie szczególnie dobre wyniki odnotowano w sprzedaży serów plasterkowanych oraz serów typu camembert. Ze względu na spadkowy rynek, spadała również sprzedaż margaryn tego producenta.
W obszarze lodów Meiji po0chwalił się rosnącą sprzedażą produktów marek Meiji Essel w kubeczkach i lodów familijnych Meiji Chocolate Ice Cream.
