Ryki (SM): Sery twarde premium to 3% rynku


– Sery żółte dojrzewające: szwajcarskie, holenderskie oraz holendersko-szwajcarskie cieszą się dużą popularnością i uznaniem wśród konsumentów. Są one obecne w diecie Polaków, zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach – mówi Forum Mleczarskie Handel Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w mleczarni Ryki (SM). – Obserwując rynek można stwierdzić, że w Polsce 3% sprzedaży stanowią sery premium, zaś w krajach Unii Europejskiej jest to 5% całego rynku. Różnica wynika z faktu, że Polacy zarabiają mniej, a to przekłada się bezpośrednio na mniejszy popyt na tego rodzaju produkty. Ponadto na krajowym rynku ceny serów premium są wyraźnie wyższe, niż ceny serów z klasycznej oferty. Na przełomie ostatnich kilku lat zauważalny jest jednak wzrost sprzedaży, gdyż producenci zaczęli poszerzać swoją ofertę właśnie o tego typu wyroby. Oferta ta skierowana jest do klientów wymagających, z zasobnym portfelem – dodaje nasz rozmówca
– Firmy mleczarskie w Polsce podzieliły się na producentów serów typu holenderskiego oraz producentów serów z dziurami. Tych pierwszych najwięcej sprzedaje się w dużych sieciach handlowych, które decydują o poziomie sprzedaży w całej kategorii. Sery z dziurami są natomiast uzupełnieniem oferty produktowej dla pozostałych, bardziej wymagających klientów. W tym kontekście dla nas bardzo ważne jest, że ryckie produkty są już obecne w prawie wszystkich sieciach handlowych na polskim rynku – podkreśla Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w mleczarni Ryki (SM).
– Najpopularniejsze wyroby z bogatej oferty Ryki (SM) to: sery szwajcarsko-holenderskie (Rycki Edam, Ramzes – pierwszy w Polsce ser z oczkami, wędzony metodą naturalną), sery o obniżonej zawartości tłuszczu (Hit z Ryk, Hit z Ryk Wędzony), sery holenderskie (Mars, Zamojski, Zamojski Wędzony, Gouda), sery z przyprawami (Cymes, Cymes Wędzony) oraz produkty charakteryzujące się wydłużonym okresem dojrzewania (Cezar). W najbliższych latach planujemy zwiększyć asortyment naszych wyrobów o kolejne sery, tym razem z grupy długodojrzewających oraz poszerzyć konfekcję – dodaje Grzegorz Kapusty, Wiceprezes w mleczarni Ryki (SM).
