1. Aktualności
  2. Polska

PMR Publications: Nabiał naważniejszą pozycją w segmencie private label

Źródło: PMR Publications
Autor: Janusz Górski

W ramach zakupów produktów marek własnych, najczęściej kupowana jest żywność i chemia gospodarcza. Jeśli chodzi o produkty żywnościowe kupowane pod marką własną, najczęściej kupowane to nabiał (32%), produkty suche i sypkie takie jak makarony, kasze, ryż (30%), kawa i herbata (25%). Dość dużą popularnością cieszą się też produkty rybne i mięsne (15%) oraz słodycze (15%).
Obecnie postrzeganie marek własnych zmienia się, a ich pierwotny wizerunek – produktów z najniższej półki – stopniowo traci na aktualności. Kupowanie marek własnych nie jest już tylko traktowane jako sposób na oszczędne zakupy (66% odpowiedzi), ale także na zakupy sprytne, mądre (56%). Ponad dwie piąte ankietowanych deklaruje, że kupuje produkty detalistów częściej niż rok temu, a 27%, że marki własne stanowią znaczną część ich zakupów.
Najbardziej rozpoznawalnymi w Polsce markami własnymi są Tesco oraz Real Quality, rozpoznawane przez 61% respondentów. 60% rozpoznaje także markę Carrefour, a 40% kolejną markę sieci Tesco, czyli Tesco Korzystny Zakup. Słabą rozpoznawalność miały takie produkty jak: Wiodąca Marka, Pierwsza Cena i ECO+.