Sertop: Podsumowanie 2014 roku


– Rok 2014 oceniamy jako rok stale rosnących wymagań klientów – mówi Forum Mleczarskie Handel Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop. – Warunki panujące na rynku wymusiły na nas wprowadzenie inwestycji umożliwiających nam poszerzenie oferty handlowej o nową linię serów topionych, a tym samym zaproponowanie konsumentom ciekawych i poszukiwanych smaków. Postawiliśmy na tradycję – nowa linia obejmuje serię dwóch kostek 100 g: Gouda wędzona oraz Edam, z serii „Jak Dawniej”. Zarówno skład tych wyrobów, jak i szata graficzna nawiązuje do tradycyjnych metod produkcji z dawnych lat. Okres wprowadzenia tych nowości na rynek jest relatywnie jeszcze zbyt krótki, aby rzetelnie ocenić ich popularność, ale mamy nadzieję, że na trwałe wpiszą się one w gusta naszych odbiorców. Już teraz widzimy, że są chętnie kupowane przez naszych konsumentów, w każdej grupie wiekowej, którzy nadal najbardziej preferują ten typ opakowania przy dokonywaniu wyborów.
– Drugim równie popularnym opakowaniem są okrągłe pudełka, czyli dobrze wszystkim znane krążki serków topionych. Konsumenci tego rodzaju produktów doceniają te standardowe opakowania z dwóch powodów: ze względu na praktyczną wielkość oraz wygodę w użyciu. Wśród nich najchętniej przez klientów są wybierane tzw. miksy serków. Zdecydowanym liderem jest tutaj mix Twój ulubiony. Jak wskazuje sama nazwa jest to ulubiony serek wielu Polaków. Ze smaków solo największą popularnością cieszą się natomiast produkty wyprodukowane na bazie popularnych serów twardych, takie jak np. tylżycki czy gouda oraz z tradycyjnie stosowanym dodatkiem smakowym, czyli z szynką. Produkty te od wielu lat zajmują czołowe miejsca na naszej liście Top 10 najchętniej kupowanych serków w 2014 rok. Nie mniejszą popularnością cieszą się także takie smaki jak ze szczypiorkiem czy ze słonecznikiem. Niemniej liderem na liście jest serek topiony Złoty Ementaler, który jest naszym sztandarowym produktem – wskazuje Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.
– Jak widać po doborze smakowym i opakowaniowym nasi konsumenci są tradycjonalistami i chętnie kupują te produkty, które są niezmienne i na stale wpisują się w ich gusta. Można powiedzieć, że pomimo wielu nowości na rynku, zarówno smakowych jak i opakowaniowych, nadal są lojalni wobec tych produktów, które lubią i znają od wielu lat – dodaje Aneta Będkowska.
