Hochland Polska: Po sery do smarowania sięga coraz więcej konsumentów


– Sery to dość ustabilizowana kategoria z wysoką penetracją oraz wysokim użytkownictwem. Konsumenci bardzo często są coraz bardziej praktyczni i stosują sery do smarowania pieczywa. To w oczywisty sposób ogranicza kaloryczność i idzie w parze z nowymi trendami – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
– W ten sposób kanapka może być przygotowana do spożycia bez zbędnych kalorii. Hochland ma w swojej ofercie kilka różnych propozycji, które mogą służyć do smarowania pieczywa. Są to sery topione: w krążkach (np. Mixtett, Sorett, Tercett), bloczkach (np. Śmietankowy, Gouda, Z szynką, Z ziołami), pudełkach plastikowych (np. Serissimo) sery kremowe twarogowe Almette (np. Almette śmietankowy, Almette ze szczypiorkiem i cebulą, Almette z ziołami, czy nowa linia Almette FRUIT) Hochland Kanapkowy (np. śmietankowy, ze szczypiorkiem, z czosnkiem i ziołami, z ogórkiem i koperkiem) – wylicza nasz rozmówca.
– Sery do smarowania pieczywa kierowane są przede wszystkim do konsumenta masowego, ale są grupy produktów, które większym zainteresowaniem cieszą się wśród konsumentów bardziej wymagających, jak przykładowo Almette – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz. – Rynek serów do smarowania kojarzy się głównie z serami topionymi i kremowymi twarogowymi. Po sery sięga coraz większa grupa konsumentów, co w naturalny sposób powoduje wzrost wolumenów sprzedaży. Konkurencja jest duża, ale rynek z pewnością będzie się rozwijał dalej. Kiedy Hochland wchodził kolejno na rynki serów topionych, twarogowych czy pleśniowych – marki nie były ich głównymi wyróżnikami. Dzięki nam dzieje się inaczej! Polski konsument nadal preferuje klasyczne smaki najbardziej znanych rodzajów serów, najczęściej czyste bez dodatków, o smaku śmietankowym ewentualnie ziołowym. Ale jest także wielu eksperymentatorów, którzy próbują nowych propozycji smakowych, co nas jako producenta bardzo cieszy! – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
