Sertop zwiększa eksport


Łotwa, Estonia, Ukraina, Rumunia a także Chiny. Tyski producent serków topionych zdobywa kolejne, zagraniczne rynki.- Jest to wynik naszej obecności na międzynarodowych targach żywności, w których wzięliśmy udział w 2013 r– informuje Tomasz Kania Dyrektor ds. handlowych Sertop. – Dzięki projektom współfinansowanym przez Unię Europejską mieliśmy okazję zaprezentować nasz asortyment szerszemu, niż dotychczas gronu odbiorców. Doskonała jakość i atrakcyjniejsze od naszych zachodnich sąsiadów ceny serków przekonały do nas kontrahentów, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Obecność na targach otworzyła dodatkowe możliwości handlowe i pozwoliła na zaistnienie na niedostępnych dla nas do tej pory rynkach.
– Mamy zamiar kontynuować te działania poprzez obecność na kolejnych, dedykowanych branży spożywczej imprezach: targach Sial Paris 2014 oraz targach Polagra Food 2014 w Poznaniu, które odbędą się jesienią br. W przypadku uruchomienia kolejnego naboru wniosków o dofinansowania w latach 2014-2020 rozważymy udział w kolejnym, branżowym programie promocji. Dotychczasowe doświadczenie pokazują, że tego typu działania dają konkretne, mierzalne efekty i w sposób bezpośredni wpływają na wynik sprzedaży eksportowej. W 2013 r eksport stanowił ponad 30% wartości sprzedaży ogółem i był o prawie 12% wyższy w stosunku do roku poprzedniego. Szacujemy, że handel międzynarodowy nadal będzie wykazywał tendencje wzrostowe i w bieżącym roku przekroczy 15% - dodaje Tomasz Kania.
– Podczas branżowych imprez prezentujemy cały asortyment, jednak naszym hitem eksportowym jest kultowy serek Złoty Ementaler, który produkujemy od początku istnienia firmy oraz serek dla dzieci Oscar, który niedawno wprowadziliśmy na rynek. Największą popularnością cieszą się także tradycyjne smaki serków topionych z dodatkiem: szynki, borowików, szczypiorku i papryki, pakowane w formie 100 g kostek oraz w postaci 140 g krążków - podsumowuje Dyrektor ds handlowych w Sertop.
