1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska podsumowuje 2013 rok

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Zupełnie inaczej tegoroczną koniunkturę w branży mleczarskiej oceniają podmioty związane z surowcami, a inaczej firmy – tak jak Hochland Polska – związane z wyrobami finalnymi – mówi Forum Mleczarskiemu Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu w Hochland Polska. – Szybko rosnące ceny podstawowych surowców w tym roku (przykładowo mleka), są powodem do zadowolenia i satysfakcji producentów tego surowca, stąd też pozytywne sygnały płynące od spółdzielczości mleczarskiej. Z kolei producenci wyrobu finalnego nie mieli w 2013 roku realnych możliwości przełożenia wysokich cen surowca na ceny półkowe. Spowodowało to nieunikniony spadek rentowności i co za tym idzie satysfakcji naszych akcjonariuszy. Firma Hochland Polska nie zdecydowała się na wyrównanie opisanych strat profitu poprzez cięcie wydatków marketingowych oraz utrzymała wsparcie naszych marek na adekwatnym poziomie. Dzięki temu od strony rynkowej rok 2013 możemy zaliczyć do udanych! – wskazuje Prezes i Dyrektor Generalny Jacek Migrała.


– Eksport stanowi na razie drobną część naszego biznesu, ale przyrosty są budujące, dwucyfrowe. Nasze produkty są obecne w sklepach krajów bałtyckich, Czech, Słowacji, Ukrainy, Węgier a także USA. Wolumen na rynku krajowym pozostał stabilny, przy wyraźnym wzroście kategorii serów kremowych i niewielkim spadku kategorii serów topionych – dodaje nasz rozmówca
– Tegoroczna koniunktura w branży mleczarskiej, o czym wspomniałem wcześniej, ma wpływ na wynik finansowy, który będzie niższy w porównaniu do 2012 roku; spadek rzędu 30%.
Rok 2013 to dla Hochland Polska aktywny rok nowości produktowych, wprowadziliśmy ich ponad 20, mam na myśli tylko prawdziwe nowości, nie nowe gramatury już istniejących – wskazuje Jacek Migrała.
– Będąc najsilniejszym graczem na rynku markowych producentów serów mamy szeroką i najsilniejszą dystrybucję numeryczną i ważoną naszych produktów, jesteśmy obecni prawie we wszystkich sieciach handlowych w Polsce – podsumowuje Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu w Hochland Polska.