1. Aktualności
  2. Polska

Krasnystaw (OSM): Podwyżki są nieuniknione

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Określona koniunktura eksportowa produktów takich jak mleko w proszku czy sery twarde to efekt wielu czynników. Jednym z nich, który jest szansą dla polskiego mleczarstwa jest popyt płynący z Chin i Rosji – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Krzysztof Bortacki, Kierownik Działu Handlu i Marketingu w spółdzielni Krasnystaw (OSM). – Jednak taka sytuacja powoduje wzrost ceny surowca, co zamyka opłacalność wielu kategorii produktów mleczarskich sprzedawanych dziś na rynek krajowy. W Polsce ceny finalnych produktów mlecznych z segmentu tzw. galanterii mleczarskiej są relatywnie niskie. Pokutuje pogląd, że mleko i jego przetwory muszą być tanie, co sprawia, że branża mleczarska jest mało rentowna. Biorąc pod uwagę pracochłonność przy produkcji mleka oraz spore koszty funkcjonowania zakładów mleczarskich podwyżki cen produktów finalnych są nieuniknione. Ważna jest tu przychylność partnerów handlowych, ich otwarcie na negocjacje cenowe – podkreśla Krzysztof Bortacki.


– Przy ogromnym nasyceniu rynku mleczarskiego w Polsce, dużej podaży produktów bazowych takich jak mleko, twaróg, masło itp. innowacyjność ma ogromne znaczenie. Oferowanie produktu o wyjątkowych cechach, oryginalnego, mającego wypełniać nisze rynkowe, a jednocześnie przynosić określone korzyści klientom finalnym to nasze główne zadanie. Taki produkt zawsze wzbudzi zainteresowanie partnerów handlowych. Dlatego też niebawem zaproponujemy kolejne odsłony brandu Calpro, który jest właśnie odpowiedzią na wysokie wymagania klientów – dodaje Krzysztof Bortacki.
Więcej na ten temat w wywiadzie, jakiego udzielił Krzysztof Bortacki Forum Mleczarskie Handel 5/2013