Intermarché ma już w Polsce 200 supermarketów!


5 grudnia Intermarché, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych, otworzyła w Polsce swój 200. punkt sprzedaży. Placówka uruchomiona została w Luboniu, w aglomeracji poznańskiej. Intermarché wzmacnia swoją pozycję na rynku i planuje dalszy rozwój sieci sklepów na terenie Polski.
Zgodnie ze strategią Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów Intermarché i Bricomarché, rozwija sieć punktów sprzedaży w szczególności w województwach Polski wschodniej oraz wzmacnia swoją pozycję na zachodzie i północy kraju. Od początku 2013 r. Grupa uruchomiła w całej Polsce 19 placówek Intermarché. Supermarkety pod logo tej sieci powstały w różnych częściach kraju, w tym w większych miastach takich jak Toruń, ale także w mniejszych i średniej wielkości miejscowościach: w Braniewie, Drawsku Pomorskim, Kętrzynie, Piekarach Śląskich czy Ciechocinku. 200. punkt sprzedaży Intermarché otwarty został z kolei w podpoznańskim Luboniu. – Po ponad 16 latach obecności na polskim rynku z dumą uruchamiamy kolejny supermarket naszej sieci. Jest to dla nas wyjątkowa chwila, ponieważ rozpoczynający swoją działalność sklep w Luboniu jest 200. supermarketem sieci Intermarché w Polsce – mówi Krzysztof Waligórski, Prezes Sieci Intermarché w Polsce. – Dynamiczny rozwój sieci Intermarché świadczy o ogromnym zaufaniu, jakim darzą nas klienci i partnerzy biznesowi oraz o niesłabnącej popularności i wysokiej jakości oferowanych przez nas produktów. Cieszymy się, że otwierając kolejne placówki handlowe możemy tworzyć nowe miejsca pracy i rozwijać lokalny handel – dodaje Krzysztof Waligórski. W uruchomionych w tym roku supermarketach Intermarché pracę znalazło prawie 950 osób. Obecnie sieć w całej Polsce zatrudnia ponad 9 000 pracowników.
Punkt sprzedaży w Luboniu zbudowany został w oparciu o koncept Intermarché Super, a jego całkowita powierzchnia handlowa wynosi 2709 m2. Oferuje on klientom około 25 tys. różnego rodzaju produktów i wyrobów spożywczych oraz przemysłowych. Sklep zatrudnia blisko 100 osób. Dzięki inwestycji gmina zwiększy wpływy podatkowe, a lokalni producenci będą mogli nawiązać lub wzmocnić współpracę biznesową z Intermarché. 200. supermarket sieci powstał w Wielkopolsce w związku z silną pozycją Grupy Muszkieterów na tym rynku. W całym województwie wielkopolskim działają łącznie 33 supermarkety spożywcze Intermarché i 16 supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché. W Poznaniu znajduje się ponadto Centrala Grupy Muszkieterów, a w stolicy Wielkopolski i w Sadach centra logistyczne Muszkieterów.
Do końca roku Intermarché otworzy w Polsce jeszcze jeden supermarket, w Mrągowie.
– 200 sklepów to imponująca liczba, jednak nie zamierzamy spocząć na laurach. Cały czas poszukujemy możliwości dalszego rozwoju i już teraz planujemy uruchamianie kolejnych supermarketów Intermarché – podkreśla Krzysztof Waligórski. W 2014 r. pod logo sieci ma powstać około 30 nowych punktów sprzedaży.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem 230 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 200 supermarketów Intermarché i 92 Bricomarché. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2012 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły ponad 39 miliardów euro.
