1. Aktualności
  2. Świat

Mintel: 71% Polaków uważa sery za cenne źródło białka

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Agencja badawcza Mintel w swoich raportach prognozuje dalszy wzrost zainteresowania dietami niskowęglowodanowymi, co oznacza także wzrost zainteresowania produktami wysokobiałkowymi. Jak podają wyliczenia Mintela liczba nowych produktów niskowęglowodanowych podwoiła się w okresie 2008-2013 (+95%), a w przypadku produktów niskowęglowodanowych i wysokobiałkowych jednocześnie liczba ta wzrosła o 57%.


10% nowych produktów niskowęglowodanowych stanowiły makarony, 10% dodatki do piekarnictwa, 9% chleb, 8% przekąski, płatki i batony. Liderem we wprowadzaniu tych wyrobów na rynek są Francja (17%), Niemcy i Hiszpania (po 15%).
Kategoriami kluczowymi dla rynku produktów wysokobiałkowych są przekąski, jogurty i dania gotowe. W grupie jogurtów liczba debiutów produktów wysokobiałkowych wzrosła o 20%.
Jednocześnie badania Mintel wskazują, że 72% Francuzów i Hiszpanów, 71% Polaków, 64% Niemców i 61% Włochów wierzy, że jedzenie serów to dobry sposób na zwiększenie poziomu białka w diecie. Rośnie też świadomość, że mleko jest idealnym napojem dla sportowców. 52% konsumentów włoskich, 49% Francuzów, 45% Hiszpanów, 37% Niemców uważa, że mleko jest dobrym napojem do picia podczas ćwiczeń. Także 20% Brytyjczyków jest tego zdania.
Zdaniem analityków z Mintela mleko ze swoją naturalnością i wyższą gęstością odżywczą może być bazą dla stworzenia niszy napojów dla sportowców przed-, w trakcie i po ćwiczeniach sportowych.