Hochland Polska: Rozwojem kategorii rządzą nowości


– Hochland jest niekwestionowanym liderem w kategorii serów topionych w krążkach, które od lat są doskonale znane, często kupowane i doceniane za smak oraz wygodę użytkowania. Nowości to jedyny sposób na rozwój kategorii serów. Nowości, które budują kategorię, to olbrzymie wyzwanie dla marketera, ponieważ często wiążą się z nimi nowe potrzeby konsumenckie. Oczekiwania konsumentów są wytyczną do działania – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
– Zalety serów topionych to przede wszystkim przyjemność płynąca ze smaku, kremowa konsystencja, różnorodność, szeroka dostępność, praktyczność i uniwersalność. Hochland jako lider wie, co konsumenci lubią najbardziej w serach topionych! We wrześniu na rynku pojawiła się nowość – Hochland Grzybobranie w krążkach – limitowana edycja prawdziwie grzybowych smaków! Hochland Grzybobranie w krążkach doskonale wpisuje się w jesienny sezon – to mix 3 pysznych wariantów smakowych: z borowikami, z kurkami, z pieczarkami – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Polscy konsumenci dojrzeli, poznali wiele nowych produktów i stali się zamożniejsi. Pojawiły się nowe segmenty i kategorie produktów, widoczne jest większe zróżnicowanie oferty, wyższa jakość. Największym powodzeniem cieszą się opakowania 100 g-150 g maksymalnie do 200 g, wygodne i praktyczne. Trudno jednoznacznie mówić o ustaleniu proporcji pomiędzy wolumenem sprzedaży serów w bloczkach i plasterkach, bloczki są jednak nadal bardziej masowym produktem. Istotnym kryterium wyboru przy zakupie jest cena i przyzwyczajenie konsumentów, stąd więc niezwykle duża popularność stosunkowo tanich na naszym rynku bloczków topionych – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.
– Polski konsument często poszukuje innowacyjnych nowości, ale równie często jest konserwatywny w wyborze i preferuje klasyczne smaki najbardziej znanych rodzajów serów, na przykład Hochland Gouda czy Hochland Emmentaler. Z kolei nowa rodzina serów Hochland Twarogowych w plastrach dostępna jest w kilku wariantach smakowych: naturalnym, z chrzanem oraz z cebulką i szczypiorkiem, od września także z pieprzem, jednocześnie doskonale nadaje się do różnorodnych dań. Z kolei Hochland Twarogowy w krążkach produkowany jest na bazie naturalnego twarogu, ma prawdziwie twarogowy smak i wyraziste, różnorodne warianty smakowe. Hochland Twarogowy w krążkach oferowany jest w trzech wariantach: Naturalny – 8 x naturalny; Mix – naturalny, z cebulką i szczypiorkiem, z chrzanem; Duo – naturalny, z pieprzem. Każdy z tych produktów ma masowy potencjał, stąd chcemy, by były one dostępne we wszystkich sklepach oferujących sery, bo tylko wtedy mamy szansę na pełne zadowolenie konsumentów!
Sery topione są nie tylko ważną kategorią na półce sklepowej, ale również jedną z tych, które od lat systematycznie rosną.
Więcej o kategorii serów topionych w Forum Mleczarskie Handel 5/2013
