Partnerska akcja Real i Federacji Polskich Banków Żywności.
Sieć Real zaangażowała się w nową inicjatywę mającą na celu walkę z problemem niedożywienia w Polsce poprzez akcję Federacji Polskich Banków Żywności. Polega ona na umożliwieniu klientom sieci – uczestnikom lojalnościowego „Programu Dziesiątka” przekazania zgromadzonych punktów na rzecz Banków Żywności.
Przekazując punkty gromadzone przy okazji każdych zakupów – 100 lub ich wielokrotność, klienci zyskują świadomość pomocy rodzinom żyjącym w niedostatku i głodzie. Wystarczy zadeklarować tę gotowość poprzez wypełnienie krótkiego formularza, a punkty trafiają na konto Federacji, która wymienia je w całości na podstawowe produkty żywieniowe: mąkę, kaszę, ryż, makaron czy cukier. Za pośrednictwem Banków Żywności produkty trafią do organizacji działających na rzecz osób żyjących w biedzie i cierpiących z powodu niedożywienia.
„Nasza statutowa działalność polega na zmniejszaniu obszarów niedożywienia oraz przeciwdziałaniu marnotrawieniu żywności. Partnerstwo z firmą Real pozwala na jeszcze lepszą realizację tej misji” - mówi Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
„Cel zmniejszenia skali niedożywienia był zawsze bliski sieci Real” – mówi Kef van Helbergen, Prezes Zarządu firmy Real. „Od wielu lat współpracujemy z Bankami Żywności, przede wszystkim regularnie uczestnicząc w świątecznych zbiórkach żywności i akcji „Podziel się posiłkiem”. Bardzo zależało nam więc na rozszerzeniu wspólnych działań na rzecz walki z głodem.