Irlandia: Nowe prawo dotyczące reklamowania w mediach produktów o wysokiej zawartości tłuszczu, cukru i sodu
Broadcasting Authority of Ireland (BAI) poinformowało o zakończeniu prac nad regulacjami dotyczącymi reklamowania produktów zawierających wysoki poziom tłuszczu, cukru i sodu (HFSS).
Żywność zawierająca wysoki poziom cukru, tłuszczu i sodu nie będzie mogła być reklamowana podczas trwania i w okolicach programów dla dzieci. Producenci takiej żywności otrzymali przy tym kilka istotnych zakazów.
Nie będą mogli wykorzystywać postaci znanych z bajek, programów dla dzieci oraz filmów, a także zatrudniać do takiej reklamy celebrytów. Niedopuszcalne jest także reklamowanie ofert promocyjnych.
Dodatkowo dopuszczalna jest maksymalna ilość reklam dla żywności typu HFSS na poziomie 25%.
Nowe reguły wejdą w życie 1 czerwca 2013 roku i obowiązywać będą wszystkie rozgłośnie i stacje nadawcze w Irlandii.
Na podstawie konsultacji ustalono, że BAI kierować się będzie modelem żywieniowym przy ocenie czy żywność i napoje będące obiektem reklamy zawierają wysokie poziomy cukru, tłuszczu i sodu.
Dzięki rekomendacji Ministerstwa Zdrowia Irlandii model ten nie będzie stosowany przy ocenie serów, a wiadome jest, że producenci mieliby wówczas poważny kłopot z jego reklamowaniem. Komunikaty będą musiały jednak zawierać informację o maksymalnej porcji serów, jakie dziennie powinno się spożywać.
