1. Aktualności
  2. Polska

Intermarché rozszerza ofertę produktów private labels

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– W odpowiedzi na wzrastające zainteresowanie i popyt na produkty private labels, segment ten jest sukcesywnie rozbudowywany. W 2012 roku w sieci supermarketów spożywczych Intermarché klienci będą mogli kupić 150 nowych produktów marek własnych – głosi komunikat Grupy Muszkieterów.
– Sukcesywnie zmienia się podejście klientów do marek własnych, którzy jeszcze kilka lat temu postrzegali je jako alternatywę wyłącznie dla osób o mniej zasobnym portfelu. Obecnie udział sprzedaży produktów marek własnych stanowi dwucyfrową wartość w całości sprzedaży sieci – dodaje Sylwia Piskulska, Kierownik Marketingu Marek Własnych w Intermarché.


– Wysoka jakość, cena 20% niższa od marek konkurencyjnych, różnorodny asortyment obejmujący zarówno produkty classic, jak i premium – to podstawowe wyróżniki marek własnych Grupy Muszkieterów – mówią przedstawiciele sieci. – Wysoką jakość produktów marek własnych Intermarché potwierdza przyznawany od początku 2007 roku certyfikat „Selection”. Dotychczas wyróżniono nim 1 300 artykułów o wyjątkowej jakości. Symbol certyfikatu na opakowaniach pozwala na łatwe i szybkie rozpoznanie rekomendowanych przez Intermarché produktów.
– Coraz bardziej dojrzały rynek konsumencki oczekuje nie tylko produktów o sprawdzonej jakości i w dobrej cenie, ale jest ukierunkowany również na innowacje. Oczekiwania te spełniane są poprzez wprowadzenie na półki asortymentu będącego w stanie zaskoczyć klienta – Ludzie coraz większą wagę przykładają do oferowanej przez produkty wartości dodanej. Lubią inteligentny humor czy rekomendacje osób powszechnie uważanych za ekspertów w swojej dziedzinie. Stąd nieszablonowe opakowania chipsów Partyzone czy Robert Makłowicz polecający Jaja Eko – mówi Sylwia Piskulska, kierownik marketingu marek własnych.
Od 2009 roku marki własne Muszkieterów są oznaczane Dietogramem – wizualną informacją dotyczącą walorów odżywczych nabywanych produktów. Jest to krok w kierunku realizacji Dobrowolnego Programu Znakowania Wartością Odżywczą GDA.
Marka Paturages wprowadza przy tym znane przekąski mleczne w nowym opakowaniu! Po repozycjonowaniu pod produkty dedykowane dzieciom desery zyskały wizerunek popularnych bohaterów – Zigosów. Produkt Czarnków (OSM) jest słodki i pożywny – stanowi alternatywę dla słodyczy.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 200 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu dom i ogród Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów licząca obecnie 170 supermarketów Intermarché oraz 82 sklepy Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce w segmencie supermarketów spożywczych i typu dom i ogród.
W 2011 r. jej obroty przekroczyły 4,2 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.
Muszkieterowie są obecni w 8 krajach: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. Sieć 3 500 sklepów, 3 000 niezależnych przedsiębiorców 130 000 pracowników to liczby wskazujące na wiodącą pozycję Grupy Muszkieterów wśród europejskich sieci handlowych.