1. Aktualności
  2. Polska

Metro Group: Dobre wyniki, plany rozwoju

Źródło: retailpoland.com, ipbbs.org.pl
Autor: Aleksandra Karpińska

Metro Group zamierza przyspieszyć swój rozwój na polskim rynku w 2011 roku. Grupa chce skupić się na rozwoju m.in sieci Makro Cash & Carry. W 2011 roku ma powstać 10 nowych sklepów.

Otwieranie sklepów to niejedyne plany niemieckiego inwestora. Firma przyznała, że w tym roku chce ruszyć ze sprzedażą przez internet. Do sieci online włączone zostaną nie tylko Media Markt i Saturn, jak deklarowano, ale też Real oraz Makro Cash & Carry. o inwestycji na polskim rynku koncern zachęcają bardzo dobre wyniki za 2010 r. Na świecie Metro Group zamknęła rok obrachunkowy zyskiem o 19,3% wyższym niż w 2009 r. Wyniósł on 2,4 mld euro. Obrót zwiększył się o 2,6% do 67,3 mld euro. Polska ma spory udział w tym wyniku. Sprzedaż Metro Group sięgnęła tu 4,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 4,6%. W największym stopniu przyczyniła się do tego sieć Makro Cash & Carry, która zwiększyła sprzedaż o 7,6% do 1,971 mld euro. Real poprawił obroty o 6,7% do 1,4 mld euro. Tak dobre wyniki w Polsce to efekt programu restrukturyzacji. W 2010 r. zatrudnienie zmniejszyło się z 25,3 tys. do 23,9 tys. osób.