Polska drugim pożądanym przez sieci rynkiem Europy
Niemcy, Polska i Francja to rynki najbardziej atrakcyjne dla wielkich sieci handlowych w 2011 r. - wynika z raportu CB Richard Ellis
Coroczny raport atrakcyjności handlowej europejskiego rynku przedstawiła firma CB Richard Ellis (CBRE). Raport o sytuacji w 2011 r powstał w oparciu o analizę planów rozwoju w przyszłym roku, 212 liderujących sieci detalicznych.
Najbardziej atrakcyjnym rynkiem są Niemcy, które na pierwszym miejscu ma w swoich planach 41 proc. sieci. Za nimi Polska i Francja (po 33 proc.). Czwartym rozwojowym rynkiem są Włochy (30 proc.), a piątym Wielka Brytania (29 proc.). Rosja jest na 10 miejscu. Ponad 41 proc. wielkich sieci planuje inwestycje w przyszłym roku co najmniej w jednym kraju Europy Centralnej (najczęściej w Polsce); a 39 proc. - w Europie Wschodniej (Rosja, republiki bałtyckie).