1. Aktualności
  2. Polska

Jogobella, Danone, Bakoma i Mlekovita najbardziej znane w grupie jogurtów

Źródło: dziennik.pl za DGP, Michał Fura, wirtualne media
Autor: Janusz Górski
© wirtualnemedia.pl

Mindshare Polska zbadał kondycję marek i preferencje zakupowe Polaków w 5. już edycji „Badania 3D”. Jego wyniki potwierdzają tezę, że reklama jest dźwignią handlu lub – w tym przypadku – dźwignią marek. Producenci co roku wydają grubo ponad 7 mld zł rocznie na reklamę swoich wyrobów w mediach.Specjaliści Mindshare sprawdzili marki w kilku kategoriach. Zott Jogobella – z wynikiem 43% – bije na głowę wszystkie inne jogurty i jest też najczęściej polecany. Poza Jogobellą wymieniane są marki Danone, Bakoma i Mlekovita.Wśród restauracji rządzi McDonald’s, którego marka znana jest dla 94% badanych.

Spośród szamponów Polacy najbardziej kojarzą Head & Shoulders, a najbardziej znany lek przeciwbólowy to Apap. Na potrzeby badania wywiady z respondentami przeprowadziło Biuro Badań Społecznych BBS Obserwator na reprezentatywnej próbie 2 tys. Polaków w wieku 15-59 lat, w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Badanie jest realizowane cyklicznie od 2006 roku. W ciągu pięciu edycji ocenie konsumentów poddano 16 kategorii produktów, obejmujących łącznie ponad 250 marek, m.in. jogurty, soki, szampony, dezodoranty, leki przeciwbólowe czy telefony komórkowe.

Ostatnie wiadomości o firmie