Marki w nabiale: Marki produktowe w mleczarstwie

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 5/2014 (66)

Arla Foods jest spółdzielnią należącą do rolników. Korzenie Arla Foods sięgają 1864 roku, kiedy to syn angielskiego mleczarza George Barham, założył w Londynie Express Country Milk Supply Company. Skandynawska historia firmy Arla Foods sięga roku 1881. Firma ta specjalizowała się w produkcji masła (marka Lurpak) oraz serów. Do powstania firmy Arla Foods w dzisiejszym wymiarze doszło w 1990 roku.

Arla uosabia przekonanie, że mleko to najlepszy naturalny rodzaj pożywienia. To pierwszy napój, który piliśmy i prawdopodobnie najzdrowszy. Dla Arla ważne jest, by właściwości odżywcze mleka zostały zachowane w procesie jego przetwarzania i aby ich produkty były bezpieczne do spożycia i picia, niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Celem Arla jest jak najlepsze wykorzystanie mleka, a tym samym pomaganie klientowi w jak najpełniejszym korzystaniu z jego dobrodziejstw. Chce, aby jej produkty były dobre, a jedzenie ich dostarczało wiele radości. Dąży do tego, aby poprzez oferowane produkty wnieść do życia konsumentów odrobinę zdrowia i inspiracji – gdziekolwiek jesteś, jeśli tylko masz na to ochotę i na każdym etapie życia.

W ramach firmy Arla Foods znajdują się trzy główne marki: Arla (sery twarogowe i żółte plasterkowane), Arla Apetina (sery śródziemnomorskie), Lurpak (masła) oraz Castello (sery pleśniowe i kremowe).



Początki Danone’a wiążą się z Barceloną (1919 r.), gdzie Isaac Carasso, współpracując z Instytutem Pasteura z Paryża rozpoczął produkcję fermentowanych produktów mlecznych. Nazwa firmy powstała od zdrobnienia imienia syna właściciela Daniela. Pierwsze jogurty pod nazwą Danone były sprzedawane w aptekach w Barcelonie. Grupa Danone powstała w 1973 roku z połączenia firmy BSN, producenta opakowań szklanych i napojów oraz Gervais Danone. Pod obecną nazwą działa od 1994 roku. W ciągu wielu lat funkcjonowania stała się jedną z największych firm spożywczych na świecie. Według listy Forbes Danone jest 42. pod względem wartością marką na świecie.

Grupa Danone promuje zdrowy styl życia i prawidłowe odżywianie. W ramach asortymentu w Polsce dostępne są produkty dla dzieci Danone, Serki homogenizowane kultowej marki Danio, Activia – linia produktów dla kobiet oraz Danone ale! Owoc i oczywiście Actimel.

Danonki to bardzo znana marka Grupy Danone. Są to serki, o wysokiej zawartości wapnia, wzbogacone w witaminę D skierowane do najmłodszego klienta. W skład całej gamy tych produktów wchodzą: Danonki serki, Danonki Mega, Danonki do picia i Danonki do Kieszonki. Danonki cieszą się powodzeniem w codziennej diecie małych dzieci. Razem z Danonkami dzieci uczestniczą w różnych grach i zabawach oraz zbierają kolekcje naklejek lub innych akcesoriów.

Koncept marki Activia nawiązuje do korzyści zdrowotnych jakie niesie ze sobą spożywanie jogurtu. Marka Activia określana jest jako żywność funkcjonalna. Nazwa Activia jest neologizmem powstałym przez przetworzenie słowa „active” (ang. aktywny, czynny, ruchliwy, wzmożony, dodatni). W ramach marki jest kilka różnych linii produktowych. Activia to szerokie portfolio produktów w różnych opakowaniach. Obecnie w portfolio firmy znajdują się: Activia Owsianka, Activia Naturalna, Activia do picia oraz Activia Owocowa.


Strona 6 z 7