Twarożki: Zdrowe smarowanie

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 5/2015 (72)

Joanna Kołodyńska

Kierownik Działu Marketingu w firmie Mlekoma Dairy

W portfolio firmy Mlekoma Dairy są dwa sery twarogowe Emilki: tłusty oraz chudy o zawartości tłuszczu 0%. Są to naturalne twarogi, bez dodatku soli i konserwantów. Pakowane są w rodzinne, duże kubki o pojemności 500 g. Mimo, że na rynku jest wiele serków smakowych, z dodatkiem rozmaitych przypraw, ziół, warzyw, owoców, a nawet ryb lub grzybów, nasze Emilki mają bardzo dobrą pozycję i niezmiennie cieszą się zainteresowaniem klientów. Na ich korzyść działają: niezmienna wysoka jakość, naturalny, kwaskowy smak oraz możliwość wykorzystania twarożku na różne sposoby – zarówno jako serka kanapkowego z ulubionymi dodatkami, jak i składnika deserów, wypieków itp. Odtłuszczony ser twarogowy Emilki często polecany jest w dietach, nie tylko odchudzających i prozdrowotnych, ale również dla osób aktywnie uprawiających sport. Emilki dystrybuujemy głównie poprzez sieci sklepów Alma, Piotr i Paweł, Netto, Intermarche, Makro, Mila.

Na wyobraźnię skutecznie działają także nazwy produktów, nawiązujące do smaków, a jednocześnie wychodzące poza utarte schematy. Tu brawa należą się Mleczarni Turek, która wprowadziła na rynek tak smakowite propozycje serków Tartare, jak Łososiowa Zatoka, Orzechowa Aleja, Dolina Pieprzu, Pomidorowy Zakątek, Cebulowe Pole czy Borowikowy Las. Dla zwolenników twarogowych tradycji też coś się tutaj znajdzie – mogą oni wybierać między posiadaniem w domu Śmietankowej Łąki albo Ziołowego Ogrodu.


Na drugim biegunie są cieszące się coraz większym wzięciem połączenia słodkie, owocowe, lubiane przez Polaków, tym bardziej że sprawdzają się doskonale zarówno w połączeniu z chrupiącym pieczywem, jak i jako dodatek do musli. Tu interesujące propozycje ma Grupa Polmlek, która w ramach marki Capresi daje konsumentom wybór między serkami truskawkowymi, z pieczonym jabłkiem i rodzynkami, cytrynowymi lub orzechowymi. W tym kierunku rozwija swój asortyment także firma Hochland Polska. Wydanie Almette Fruit było tchnieniem nowego impulsu w obszarze słodkich smaków – a w tym roku na rynku pojawiły się nowe owocowe smaki w linii Almette fruit: gruszka-jabłko, wiśnia-żurawina oraz jagoda-malina, oczywiście w charakterystycznym opakowaniu stylizowanym na formę skopka, który jest synonimem marki Almette. Amatorzy słodkości w twarożkowym wydaniu mogą też sięgnąć po proponowane przez Lactalis serki waniliowe President, które wyróżnia to, że oferowane są z pokruszoną laską wanilii, albo po Twarożek Ulubiony Polmleku o smaku waniliowym z rodzynkami.

Pozycja na rynku:

Hochland Polska
Piątnica (OSM)
Mlekpol (SM)
Mleczarnia Turek

(dane za okres I-VI 2015,
źródło znane redakcji)

Wydawałoby się, że twarożki to ostatni produkt, którym mogą delektować się osoby cierpiące na nietolerancję laktozy. Jednak narastająca liczba osób dotkniętych tą przypadłością sprawia, że rynek upomniał się także o ich prawa do tej kategorii. Efektem jest pojawianie się produktów przygotowanych z myślą właśnie o tej części społeczeństwa. Jednym z nich jest Arla Lactofree – oferowany przez Arla Foods Serek Kremowy Naturalny bez laktozy. W tym przypadku zastosowano specjalny proces produkcji, który pozwala na usunięcie laktozy, a jednocześnie nie wpływa na właściwości serka.

Strona 4 z 4