Twarożki: Zdrowe smarowanie

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 5/2015 (72)

Ewa Gromadzka

Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM)

Największym powodzeniem wśród konsumentów cieszą się serki śmietankowe naturalne. Stanowią ok. 50% ogólnej sprzedaży w tej kategorii galanterii mleczarskiej. Chętnie wybierane są też typowe polskie smaki: cebulka ze szczypiorkiem, czosnek, chrzan. Polski konsument lubi rodzimy smak. Wybiera produkt naturalny, a jeśli z dodatkami to takimi, które tradycyjnie w polskiej kuchni dodajemy do mięs. Najchętniej czerpiemy z bogatej oferty przyprawowo-ziołowej, która od lat gości na naszych stołach. Wytrawne serki do smarowania stanowią zdecydowaną większość tych najchętniej kupowanych. Zwolennicy serka na słodko najczęściej łączą ten naturalny z miodem lub konfiturą.

Zaobserwowaliśmy zmiany w nawykach żywieniowych konsumentów. Rośnie tendencja do zastępowania produktów do smarowania o wyższej zawartości tłuszczu właśnie serkami, które mają go 4-krotnie mniej. Serki zaspokajają także gust wielbicieli twarogów. Pozwalając im w wygodny sposób łączyć smaki np. na kanapce. Warto pamiętać, że serki do smarowania są również zdrowe. Dostarczają przede wszystkim znacznej ilości cennego białka – ok 6 %, tłuszczu o unikalnym składzie – ok 23%, niewielkich ilości laktozy – ok 3,9% oraz witamin i soli mineralnych.

W swoim asortymencie mamy dwa rodzaje serków do smarowania. Serki śmietankowe tradycyjne i serki śmietankowe puszyste. Wszystkie pod marką Łaciate. Wszystkie z najlepszego polskiego mleka. Serek śmietankowy Łaciaty naturalny został doceniony nie tylko przez konsumentów ale także przez branżę. Zdobył prestiżowy złoty medal międzynarodowych targów Polagra Food. Jest nie tylko smaczny ale przede wszystkim zdrowy. Produkowany z najwyższej jakości śmietanki, bez zagęstników i konserwantów. Serek śmietankowy idealnie komponuje się nie tylko z pieczywem, ale także jako składnik sosów, dipów oraz farszu do naleśników i kremów do ciasta.

Serki śmietankowe do smarowania dystrybuujemy zarówno poprzez kanał sprzedaży nowoczesnej, jak i tradycyjnej.

Z kolei Grupa Polmlek systematycznie rozszerzyła ofertę Twarożku Ulubionego, w większych, 275 g opakowaniach, który dziś dostępny jest już nie tylko w wersji naturalnej, ale także np. z czosnkiem, ze szczypiorkiem, z orzechami i z ananasem. W czerwcu na rynek trafił też Ulubiony Serek Kanapkowy w wariantach klasycznym, z czosnkiem oraz z przyprawami. Serek ten jest przygotowany na bazie śmietanki, nadającej mu łagodny i delikatny smak, a w czasie produkcji jest termizowany i homogenizowany, czemu zawdzięcza gładką, kremową masę. Wśród chętnie wybieranych twarożków tego producenta są też puszyste serki z linii Capresi – m.in. naturalny, z chrzanem, ze szczypiorkiem, pomidorowy i waniliowy.

Mimo dość tradycyjnego, nierzadko zachowawczego podejścia konsumentów do twarogów, innowacje w segmencie serków do smarowania cieszą się dużym zainteresowaniem, a nowe propozycje smakowe szybko znajdują zwolenników. Smak bowiem jest nie tylko jednym z wiodących czynników wyboru, który sprawia, że klient sięga po dany produkt, ale także jednym z największych wabików w przypadku chęci wypróbowania nieznanego wariantu. Tajemnica zaklęta w smaku, zwłaszcza gdy smak ten jest wyjątkowo nowatorski i nie ma konkurencji na rynku, kusi niezależnie od ceny produktu i przywiązania do marki, toteż na taki krok decyduje się coraz więcej dostawców i wytwórców.

Nowy serek Milandia to kolejne wyroby z rodziny produktowej z Piątnicy. Wyłącznie wysokiej jakości naturalne składniki z mleka pasteryzowanego i śmietany, starannie wyselekcjonowane dodatki: szpinak i czosnek niedźwiedzi. Klasa sama w sobie, czyli natura bardzo dobrej marki.


Producent: Piątnica (OSM).

Dla amatorów klimatów orientalnych odpowiedź ma z kolei Arla Foods, proponująca kremowy serek India, który wyjątkowy smak zawdzięcza połączeniu egzotycznych składników charakterystycznych dla kuchni indyjskiej – papai i curry. „Ostre” klimaty można też znaleźć w ofercie Mlekpol (SM) – w asortymencie serków puszystych marki Łaciaty znalazło się miejsce na wariant meksykański. Zwolennikom „spokojniejszych” rozwiązań, ale wychodzących poza ramy ustalonych tradycją smaków, można polecić serki Apetina w opcji pesto z rukolą bądź grillowaną papryką z oliwkami.

Strona 3 z 4