Twarożki: Zdrowe smarowanie

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 5/2015 (72)

Mała rewolucja, ale duża zmiana

Nie sposób mówiąc o twarożkach pominąć Mleczarnię Turek, której Turek Puszysty właśnie zmienia się w NaTurka Puszystego. To, co aktualnie widzimy na półce, to powrót do korzeni oraz prawdziwej historii o pozyskiwaniu najlepszego mleka z rodzinnych gospodarstw. Turek bowiem to nie tylko polska marka i produkt w przystępnej cenie, ale także rodzinny charakter – stąd nowe logo w kształcie serca. Zmiana to także inne wizualizacje opakowań i kolorystyka oraz kampania reklamowa wsparta materiałami promującymi sprzedaż w sklepach. Bohaterowie z reklamy przypomną się konsumentom przy półce z produktami nabiałowymi zachęcając do sięgnięcia po produkty marki NaTurek – z mleka z rodzinnych gospodarstw.

Wiele potrzeb zaspokoi też oferta Grupy Mlekovita – spółdzielnia proponuje twarożki w kilku wariantach, wśród których znaleźć można m.in. serek twarogowy kremowy Mlekovitka o zawartości 12% tłuszczu, w wersji naturalnej, ze szczypiorkiem oraz z ziołami, a także serek Fromage w kostkach o smakach naturalnym, z papryką, z czosnkiem i z chrzanem. Linia produktów Fromage to uzupełnienie dotychczasowej linii twarożków i dowód na to, że kategoria ta w oczach producentów ma wielki potencjał.

Niekwestionowaną, bardzo mocną pozycję na rynku twarożków do smarowania ma Piątnica (OSM), reprezentowana w tej kategorii przez marki Twój Smak (w tym Twój Smak Puszysty) oraz Milandia. Portfolio tej ostatniej obejmuje m.in. serek śmietankowy naturalny z ziołami oraz ze szpinakiem. Z kolei Twój Smak zachęca wyborem między takimi odmianami, jak serek naturalny, ze szczypiorkiem, z łososiem, z chrzanem, z czosnkiem, z przyprawami oraz lekki z jogurtem. Atutem serków Piątnicy (OSM), jest nieskazitelny wizerunek producenta naturalnych wyrobów, którego mogą pozazdrościć producenci z grona spółdzielni jak i prywatni dostawcy nabiału.

Ciekawy produkt

Coraz większą wagę konsumenci przykładają także do opakowań i możliwości dłuższego zachowania świeżości oraz smaku produktów, a poprzeczkę w tym względzie podnoszą sami producenci. Przykładem takiego nowoczesnego w tym aspekcie podejścia jest forma podania Ulubionego Serka Kanapkowego Grupy Polmlek, w którym wszystkie składniki bezpośrednio po wymieszaniu pakowane są do kubeczków na gorąco.

Producent: Grupa Polmlek.

Wariant naturalny, również w wersji 0% tłuszczu, proponuje m.in. Mlekoma Dairy w linii serków twarogowych Emilki, słynących z lekko kwaskowego smaku oraz całkowitego braku soli. W tradycję wpisuje się też proponowany przez firmę Włoszczowa (OSM) Serek do chleba w siedmiu smakach – na każdy dzień tygodnia: śmietankowy, z ziołami, ze szczypiorkiem, z czosnkiem, z ogórkiem i koperkiem, z papryką, z chrzanem.

Inna silna marka na polskim rynku to Président, pod którą Lactalis Polska oferuje nie tylko znane sery pleśniowe, ale także właśnie twarożki z dodatkami, a wśród nich Twaróg Delikatny naturalny, w tym 0%, rzodkiewka, szczypiorek oraz ogórek i czosnek, dalej Twarożek naturalny i ze szczypiorkiem. Do wyboru jest także Serek  Delikatny.

Strona 2 z 4