Innowacje: 0% -To, co nas podnieca...

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 3/2011

Lekkie cottage i grani

Mleczne szybkie przekąski to rosnąca kategoria, dzięki konsumentom poszukującym szybkiego, zdrowego dania w czasie pracy, ale także w domu, w szkole lub pracy. Od niedawna w grupie cottage panuje duże ożywienie za sprawą rosnących (liczbowo) produktów light. Duże znaczenie dla segmentu zdominowanego przez mleczarnię Piątnica (OSM) miało wejście do gry Serka wiejskiego Polskiego (150 g) firmy Mlekovita (GK).

Ostatnim wydarzeniem było wejście na rynek serka Super Lekkiego (500 g) linii Menu B tej firmy. W tle tej oferty warto zauważyć duże zmiany w portfolio zakładów należących do Grupy Polmlek: bowiem zakład Starco ma w swojej ofercie również serek lekki marki Zero Zero.

Sokołów Podlaski (OSM) to mleczarnia koncentrująca się na wytwarzaniu gamy twarogów i twarożków. Do ciekawych propozycji należy serek ziarnisty lekki (3%) w kubku 150 g.

Nową propozycją rynkową jest twarożek ziarnisty lekki (3%) z mleczarni Kowalew-Dobrzyca (OSM). Zapakowano go w bardzo atrakcyjny pod względem wizualnej atrakcyjności kubeczek z nowym logo mleczarni. Produkt atrakcyjnością opakowań bije na głowę lidera tego segmentu, a jego pojawienie się powinno być impulsem do zmian opakowań, które zdążyły się już opatrzyć przez długie lata.

Dostawcy serków ziarnistych light:

  • Kowalew-Dobrzyca (OSM)
  • Mlekovita (GK)
  • Piątnica (OSM)
  • Polmlek Grupa
  • Sokołów Podlaski (OSM)

Feta light

Arla Foods ma długie i owocne doświadczenie w sprzedaży serów świeżych i twardych. Jako jeden z największych koncernów mleczarskich w Europie (także na polskim rynku) proponuje produkty light. Arla Apetina light z bazylią i oregano w kostkach 200 g w zalewie solankowej, to niebudząca wyrzutów sumienia przyjemność, która może zaowocować ciekawymi kulinarnymi doświadczeniami każdej pani domu. Arla Foods obiecuje gratkę dla smakoszy ceniących śródziemnomorskie smaki. Opakowanie zawiera wygodne i praktyczne sitko do odsączania zalewy. Dzięki temu przygotowanie wiosennej sałatki ma być jeszcze prostsze. Drugim produktem light w ofercie Arla Foods jest Arla Apetina light w bloczku 200 g.

Kolejnym producentem oferującym sery typu feta w lekkiej wersji jest Łowicz (OSM). Fellada light zawiera tylko 30% tłuszczu, wobec swoich tradycyjnych odpowiedników,które mają 45% tłuszczu.

Choć obecność w segmencie light wydaje się być obowiązkowa, to nie wszyscy traktują ją poważnie.

Mleczarnią, która najdłużej posiada rozwinięte portfolio produktów 0% oraz brak sukcesów na tym polu jest zaś Sanok (OSM). Oferta tej firmy w postaci marki Arabella jest przykładem niewykorzystanej szansy, gdzie ciekawe produkty bez cukru, 0% tłuszczu, pozbawiono jakiegokolwiek wsparcia zarówno w postaci nowoczesnych opakowań jak i wsparcia handlu.

Śmietanka light

W segmencie śmietanek pozycję wytrwale buduje firma Befra (PHI), reprezentująca markę Hochwald. W ofercie firmy w grupie produktów light największe nadzieje wiąże się ze śmietaną w aerozolu dietetyczną oraz śmietaną w aerozolu light 21%.

Strona 7 z 8