Innowacje: 0% -To, co nas podnieca...

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 3/2011

Wagę segmentu produktów o obniżonej zawartości tłuszczu od dawna akcentuje Mleczarnia Turek. Co więcej jest jedną z niewielu firm, które utrzymały linię takich produktów w ciągu ostatnich lat. Dziś linia Figura to dwie kategorie: sery pleśniowe Turek Figura Camembert i Brie oraz twarożki Turek Figura Świeży.

Sylwetka oraz wygląd zewnętrzny rzutują na samoocenę, powodzenie w osiąganiu celów prywatnych oraz zawodowych. Podświadomie bardziej lubimy ludzi atrakcyjnych, a atrakcyjni profesjonaliści szybciej osiągają swój cel. Poza tym chcemy coraz częściej zrobić coś dla siebie, a mały egoizm nie jest już powodem do wstydu. Wraz z zauważalnym starzeniem się społeczeństwa rozpoczynamy pogoń za młodym i atrakcyjnym wyglądem. Pogoń i tak jest przegrana, ale wynik można przecież opóźnić. I o to chodzi.


Anna Grabowska

Rzecznik Prasowy w ROTR (SM)

Produkty z kategorii light cieszą się w ostatnim czasie coraz większą popularnością. Wszystko to za sprawą ogólnej mody na zdrowe odżywianie się i szczupłą sylwetkę. Trend zdrowego stylu życia podsycają media w postaci coraz większej liczby programów poświęconych tej tematyce. Dlatego też coraz więcej osób uważnie zaczyna przyglądać się temu co je i ograniczać spożywane kalorie, chętniej niż kiedyś sięgają po produkty o niższej zawartości cukru lub tłuszczu. Szczególnie dotyczy to mieszkańców dużych miast. Rosnąca popularność i zapotrzebowanie na tego typu produkty spowodowała, że również w ofercie ROTR (SM) znalazło się mleko Slim o zerowej zawartości tłuszczu.

Jest to pierwszy produkt 0% wytwarzany przez naszą mleczarnię. Oprócz niewątpliwej zalety, jaką jest obniżona kaloryczność mleka Slim, jest ono nadal cennym źródłem białka i podstawą dobrze zbilansowanej diety. Warto zatem na stałe włączyć je do swoich codziennych posiłków w postaci napoju, jako dodatku do płatków śniadaniowych bądź koktajli. Produkt wchodzi na rynek w okresie wiosennym, czyli w czasie kiedy wiele osób, w szczególności kobiet, zaczyna intensywnie „poprawiać” swoją sylwetkę po zimie przygotowując się do letniego plażowania. Liczymy, że konsumenci chętnie sięgną po nasze mleko Slim, które na stałe zagości na ich stołach.




Mlekovita (GK) ma największy wolumen sprzedażowy produktów mlecznych light w Polsce Marka menu B (Menu białkowe) to marka skupiająca obecnie najszerszy asortyment produktów mlecznych light w Polsce. Pod marką Menu B znajdują się: probiotyczne jogurty pitne, jogurty z kawałkami owoców, kefiry, twarogi, serki homogenizowane, serki wiejskie oraz mleko. Dzięki temu firma sprzedaje obecnie najwięcej nabiału light w Polsce. Kategoria produktów mlecznych light należy do najszybciej rozwijających się grup w obrębie nabiału, co potwierdzają, pytani przez dwumiesięcznik Forum Mleczarskie Handel, kupcy w sieciach handlowych oraz producenci.

Strona 4 z 8