Innowacje: 0% -To, co nas podnieca...

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 3/2011

Łowicz (OSM) w segmencie napojów 0% proponuje jogurt naturalny 0%, w kubeczku 180 g. Wśród ciekawych produktów light zwraca uwagę także Jogurt typu greckiego light (340 g) marki Maluta, pochodzący z mleczarni Nowy Dwór Gdański (OSM). Produkt ten należy do najbardziej dynamicznie rosnących pod względem sprzedaży w tej grupie.

W gronie krajowych producentów warto zwrócić uwagę na firmę FigAnd. Do odbiorców wyczulonych na wartość kalorii firma kieruje linię kefirów o wyróżniającej się szacie graficznej. Dostępne są: kefir naturalny, owoce leśne, truskawka i żurawina, wszystkie 0% (400 g).

W obszarze żywności light rozpoczała aktywność firma Jogser. Jej oferta pozostaje jeszcze dość skromna, ale osoby poszukujące dobrych produktów znajdą tu dla siebie jogurty naturalne 2% bez dodatku cukru (200 g, 400 g).

W grupie producentów maślanek 0% działa mleczarnia Nowy Sącz (OSM). Mleczarnia proponuje maślankę w kubeczku 0% naturalną i smakową w butelkach PET: truskawkową, brzoskwinia z marakują oraz owoce leśne.

Rozgrzeszenie, czyli deser 0%

Desery mleczne i ich spożywanie to kanapowa rozkosz i mały grzech popełniany w zaciszu własnego domu. Zapracowani i zestresowani chcemy mieć coś w zamian. Nagrodą za codzienny wysiłek jest deser mleczny w wolnej chwili, najlepiej w najbardziej wymyślnej formie i o możliwie najbardziej wyrafinowanym smaku. Mleczna arystokracja miała dotąd tylko jeden problem: kalorie. Dziś poprzez wprowadzenie oferty 0% odpada kolejna bariera i możemy sprawiać sobie przyjemność, kiedy zechcemy. Firmami, które wypracowały propozycje rynkowe są Bakoma i Bacha, główni gracze rynkowi w grupie producentów deserów.

Bakoma z myślą o sezonie letnim 2011 proponuje uzależnionym od mlecznych rozkoszy deser Satino 0,9%. Bakoma oferuje pogodzenie przyjemności i dobrego samopoczucia. Niską wartość kaloryczną uzyskano dzięki rezygnacji z warstwy śmietanki i usunięciu cukru z receptury. Bacha oferuje w omawianym segmencie produkty marki Smakija: kaszkę mleczną light, kaszkę z sosem z truskawek light i kaszkę z sosem z wiśni light.


Do grupy zagrożeń dla naszej sylwetki należą:

  • niewłaściwe, nerwowe, szybkie odżywianie się
  • powszechne jedzenie na mieście utrudniające kontrolowanie podaży wysokokalorycznych potraw
  • wciąż niska świadomość żywieniowa, czego skutkiem jest małe spożycie owoców, warzyw, produktów zbożowych, przy nadmiernym spożyciu mięs, wędlin i słodyczy.

Twarogi i twarożki

Twaróg chudy wytwarzany jest z mleka odtłuszczonego i jest pozbawiony tłuszczu. Zdefiniowanie twarogu chudego, jako produktu 0%, choć nie oznacza zmiany produktu, to nadaje bardzo silny impuls sprzedażowy. Najsilniejszą reprezentację w grupie twarogów i twarożków 0% ma Piątnica (OSM), wraz z ofertą zakładu w Ostrołęce, oraz mleczarnia Mlekovita (GK). Co ciekawe twarogi lekkie to jeden z najsilniej rozwijających się segmentów w grupie light. Mleczarnie, które zdecydowały się na oznaczenie swych twarogów chudych dużymi literami 0% wyraźnie zyskują w wielkim gronie producentów twarogu, w którym coraz trudniej się wyróżnić.

W grupie producentów, którzy wyczuli koniunkturę jest także wielkopolska mleczarnia Jana (ŚSM). Twaróg średzki Extra 0% Fit w klinku wyróżnia się wygodnym opakowaniem „otwórz/zamknij”. Podobnie mleczarnia Siedlce (OSM). Produkt 0% również posiada ułatwienie w postaci systemu wielokrotnego otwierania i zamykania.



Strona 6 z 8