Twarożki do smarowania: Nie ma jak wygoda

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 2/2016 (75)

Nie tylko na warzywną nutę

Podobnie jak w kilku innych kategoriach nabiałowych, np. w segmencie serków wiejskich, również w rynku twarożków do smarowania, widoczny jest trend rozwijania oferty o produkty słodkie. Z taką inicjatywą wyszedł m.in. Hochland Polska, który w ramach marki Almette stworzył bogaty wachlarz serków Fruit, a wśród nich takie ciekawe duety, jak morela z wanilią, jagoda z maliną, wiśnia z żurawiną oraz duet najbardziej polski z polskich, czyli jabłko z gruszką. Wiele interesujących doznań smakowych gwarantuje także zaprzyjaźnienie się z marką Capresi Grupy Polmlek – znajdziemy tu smaki cytrynowy, orzechowy, waniliowy, truskawkowy oraz pieczone jabłko z rodzynkami. Ciekawymi propozycjami przyciąga ponadto firma Arla Foods, której marka Apetina która wykracza poza utarte schematy – najpierw smak słodkiej papai został przełamany curry, co zaowocowało orientalnym efektem smakowym, a ostatnio wśród propozycji z odrobiną słodkości pojawił się serek z musztardą i miodem.

Rozszerzenie asortymentu twarożków do smarowania o wersje słodkie pokazuje potencjał kategorii, a dodatkowo zwiększa szanse na zainteresowanie pełną białka i wapnia przekąską milusińskich, dla których słodki smak bywa najskuteczniejszym wabikiem.

Ciekawy produkt

Godna uwagi jest każda inicjatywa producentów w większym stopniu zwracająca uwagę handlowców na potrzeby i problemy konsumentów. Właśnie dlatego atrakcyjną propozycją jest Serek Kremowy Naturalny bez laktozy Arla Lactofree powstały z myślą o osobach cierpiących na nietolerancję laktozy. Bez laktozy, ale zawierający wszystkie cenne składniki mleka.

Producent: Arla Foods.

Innowacje na miarę czasów

Twarożki do smarowania oferują konsumentom wartość dodaną w postaci wygody użytkowania. Jednak dziś nie zawsze to wystarczy – wymagania odbiorców rosną, a często wynikają z konkretnych potrzeb, które muszą być zaspokojone, by klient w ogóle sięgnął po produkt. Z tego wzlędu na rynku twarożków do smarowania pojawiły się m.in. warianty light – na taką ofertę postawiły m.in. Mlekoma Dairy (naturalny serek Emilki, o 0% zawartości tłuszczu) i Bieluch (SM), który proponuje serek naturalny w wersji light), a także Piątnica (OSM), która w ramach marki Twój Smak pokusiła się o wprowadzenie na rynek ciekawej propozycji – wariantu light z jogurtem.

Na półce z twarożkami wyróżnia się także serek Górski Puszysty firmy Sobik. Wytwarzany ze świeżego twarogu, naturalnego jogurtu oraz śmietanki dostępny jest w dwóch liniach produktowych: słodkiej i wytrawnej. W linii owocowej znajdują się serki Górskie Puszyste waniliowy, truskawkowy i morelowy. Jak wskazuje firma Sobik, takie produkty świetnie sprawdzają się do kanapek oraz kulinarnych eksperymentów tj. jak ciasta lub naleśniki.

W linii produktów wytrawnych znajdujemy produkty z czosnkiem, śmietankowy, z ziołami oraz z papryką o smaku wędzonym. Szczególnie ostatni smak to propozycja przygotowana specjalnie dla osób poszukujących oryginalnych, dobrze doprawionych smaków. Produkt ten stanowi idealny dodatek zarówno do kanapek, jak i sosów czy tortilli.

Ofertę uzupełnia Górski Przysmak, produkt typu fromage, powstały w oparciu o miks twarogu chudego i tłuszczu roślinnego z dodatkiem warzyw oraz przypraw. Górski Przysmak najlepiej smakuje ze świeżym pieczywem. Produkt dostępny jest w szerokiej gamie smaków: z cebulą, chrzanem, papryką, pieprzem, warzywami oraz czosnkiem.

Bez wątpienia mocną stroną twarożków do smarowania, która dodatkowo przyciąga klientów do półek z nabiałem, jest atrakcyjna szata graficzna. W odróżnieniu bowiem od tradycyjnych twarogów, w których często z uwagi na rodzaj opakowania nie może być mowy o szaleństwach graficznych, twarożki do smarowania, zamknięte najczęściej w twardych i dających pole do popisu pudełkach – płaskich lub w formie skopka – mogą powalczyć o konsumenta również wyglądem opakowania, co w dobie, kiedy klient często „kupuje oczami”, jest nie do przecenienia.

Ciekawy produkt

Serek kanapkowy z ziołami Omega 3 to prawdziwy rarytas na polskim rynku, gdzie twaróg i twarożek koniecznie muszą być „czyste”. Ale dodatek kwasów Omega 3, których w naszej diecie jest ciągle za mało, to duży plus, bo dowodzi kreatywności i umiejętności na poziomie produkcyjnym i technologicznym. Jedno opakowanie serka z Omega 3 dostarcza tyle samo kwasów Omega co 1 kg dorsza. Twarożek pozbawiony jest posmaku tranu, a częste spożywanie twarogu daje możliwość łatwiejszego pokrycia zapotrzebowania na kwasy Omega 3. Zamiast 13 kapsułek z olejem lnianym lub 40 kapsułek z olejem rybim, wystarczy jedno opakowanie serka kanapkowego.

Producent: Milkpol.


Strona 4 z 4