Twarożki do smarowania: Nie ma jak wygoda

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 2/2016 (75)

Na uwagę zasługuje też asortyment Mleczarni Turek, która proponuje serki NaTurek – puszyste (śmietankowy, lekki, z szynką, z ogórkiem, z chrzanem, z ziołami, z rzodkiewką, ze szczypiorkiem) i kremowe (śmietankowy, z czosnkiem, z ziołami, ze szczypiorkiem i o smaku łososiowym), a także kozie – naturalny i ziołowy. Skutecznie przykuwają uwagę także serki twarogowe oferowane pod drugą marką Mleczarni Turek – Tartare, wśród których znajdziemy propozycje pod tak smakowitymi nazwami, jak Łososiowa Zatoka, Borowikowy Las, Ziołowy Ogród, Pomidorowy Zakątek, Orzechowa Aleja, Dolina Pieprzu i Śmietankowa Łąka.

Arla Foods – w gronie serków Apetina spotkamy zarówno warianty stawiające na tradycję, jak serek łączący w sobie smak czosnku i ziół, pomidorów i bazylii albo grillowanych papryk i zielonych oliwek, ale też rzadziej spotykane w segmencie serków twarogowych do smarowania, np. połączenie rukoli i pesto, papai i curry czy też musztardy i miodu.

Na lubiane przez Polaków połączenia warzywne i z przyprawami postawiły też Grupa Polmlek (serki Capresi z chrzanem, szczypiorkiem lub pomidorowy) oraz Włoszczowa (OSM) (Serek do chleba z ziołami, ze szczypiorkiem, z czosnkiem, z papryką, z chrzanem oraz z ogórkiem i koperkiem).

Bogatą ofertą bez wątpienia może pochwalić się Piątnica (OSM) obecna na tym rynku z markami Milandia i Twój Smak (zarezerwowanymi dla serków o konsystencji kremowej) oraz Twój Smak Puszysty.

W grze o ciekawe smaki uczestniczą także: Lactalis Polska, z marką President, pod którą oferuje serki m.in. w wariantach zioła prowansalskie i kolorowy pieprz; Bieluch (SM), proponujący pod marką Bieluch połączenie papryki, pomidorów i chilli (a ponadto warianty bardziej tradycyjne – z ziołami i ze szczypiorkiem; Mlekpol (SM), który rozwija markę Łaciaty i obok wariantów z czosnkiem, z chrzanem oraz z cebulką i szczypiorkiem proponuje także twarożek meksykański.

Warto wspomnieć także o serku śniadaniowym Milkpol marki Czarnocin, jednym z produktów z czystą etykietą w skład którego wchodzi tylko mleko pasteryzowane i kultury bakterii mlekowych. Uniwersalny charakter wyrobu, gładka, aksamitna konsystencja oraz mnogość zastosowań czynią go ciekawym produktem na półce detalisty.

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Serki twarożkowe cieszą się dużą popularnością, a Almette to puszyste serki wytwarzane ze świeżego mleka pochodzącego wyłącznie od polskich krów. Wyselekcjonowane, naturalne składniki oraz oryginalna receptura, dają gwarancję najwyższej jakości i wyśmienitego smaku. Produkowane są w zakładzie w Węgrowie, który znajduje się w najczystszym i najpiękniejszym rejonie kraju, tzw. Zielonych Płucach Polski. Codzienie trafia do niego świeże mleko polskich krów. 724 dostawców, dzięki codziennej pracy i dbałości o odpowiedni chów zwierząt, może dostarczać do fabryki doskonałej jakości mleko. Precyzyjnie wyselekcjonowane spełnia wszelkie restrykcyjne normy, jest świeże, pełne wartości odżywczych, o wyjątkowym smaku. Dzięki połączeniu twarogu z warzywami, przyprawami oraz ziołami, Almette kusi delikatną konsystencją i wyjątkowymi kompozycjami smakowymi. Jest również źródłem łatwo przyswajalnego, pełnowartościowego białka, którego nasz organizm potrzebuje, by prawidłowo funkcjonować na co dzień. Serki Almette są lekkostrawne, nie zawierają konserwantów, zagęstników i barwników, a zawarty w nich wapń wspiera rozwój dzieci w okresie intensywnego wzrostu. Miłośnicy serków Almette mogą wybierać z bogatej oferty 10 słonych wariantów z ziołami, warzywami i przyprawami oraz spośród 4 owocowych nowości. Hochland Polska kontynuuje kampanię „Almette z polskiego mleka i naturalnych składników”. To już druga odsłona nowej kampanii rozpoczętej w czwartym kwartale ubiegłego roku. Kampania „Almette z polskiego mleka i naturalnych składników” będzie prowadzona do czerwca w kilku mediach równolegle: w telewizji, kinie, prasie oraz internecie, stawiając przede wszystkim na social media: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter itp. Uruchomiony został nowy serwis www.almette.pl, który nie tylko wspiera komunikację „z polskiego mleka i naturalnych składników”, ale także – z pomocą znanego kucharza Davida Gaboriaud oraz blogerki kulinarnej Asi Matyjek – inspiruje konsumentów do eksperymentowania z pysznymi serkami Almette w kuchni.


Strona 3 z 4