Produkty wysokoproteinowe: Białko na start!

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 2/2016 (75)

Polskie produkty wysokobiałkowe

Polska na razie stoi na progu rozwoju i promocji kategorii produktów wysokobiałkowych. Obecnie tego typu wyroby o celowo podwyższanej zawartości białka, produkują polskie firmy: Grupa Mlekovita i Bakoma. Firmy te przyjęły odmienną strategię promowania tego typu produktów.

Grupa Mlekovita w swoim portfolio posiada linię produktów Super Body Active. Jest to pierwszy tego typu produkt wysokoproteinowy na rynku polskim wytwarzany bez konserwantów i bez GMO. Produkt zawiera 20 g białek o wysokiej przyswajalności, nie zawiera dodatku cukrów oraz zawiera 80% mniej laktozy. Wyróżnia się dodatkiem stewii, co skupi na nim uwagę osób unikających kalorii. Produkt jest oferowany o trzech smakach: czekoladowym, truskawkowym oraz bananowym. Jest dostępny w nowoczesnym, innowacyjnym opakowaniu typu kartonowa butelka z nakrętką. Zaletą produktu jest to, że nie wymaga stosowania lodówki i może być produktem do wielokrotnego spożycia w małych ilościach. Produkty takie są dedykowane osobom aktywnym oraz uprawiającym sport; wpisują się w linię żywności funkcjonalnej.

W przypadku Bakomy mamy do czynienia z kontynuowaniem rozwoju linii produktów dedykowanych mężczyznom, marki proMen. W ofercie są, do wyboru jogurty do picia w 230 g butelkach (truskawkowy, mango, owoce leśne) oraz w 200 g kubeczkach (truskawkowy, morelowy, oraz gruszkowy). Jogurty proMEN wystylizowane są w ogólnie znanych męskich czarno-srebrnych barwach. Produkty wpisują się w minimalistyczną stylistykę, z wyraźnym podkreśleniem linii i smaku, której głównym celem jest uświadomienie mężczyznom, że jest to produkt dedykowany tej grupie docelowej oraz, że linia Jogurt proMEN to konkretna porcja białka dla każdego mężczyzny! Firma podkreśla, że dzięki zastosowaniu wyselekcjonowanych frakcji białkowych uzyskała wysoki poziom białka – 8% w wyrobie gotowym. Godna podkreślenia jest interesująca strategia edukacyjna wokół tego typu produktów. Za pozytywne działania firmy należy uznać próbę przybliżenia znaczenia i roli białka w życiu mężczyzny. Według pomysłodawców linii białko pomaga w utrzymaniu odpowiedniej masy mięśniowej, jak również zapobiega nadmiernemu przybieraniu na wadze. Według informacji podawanych przez firmę białka pełnią podstawowe funkcje budulcowe w naszym organizmie, są podstawową strukturą wszystkich żywych komórek, są niezbędne w codziennej diecie, a aminokwasy, których dostarczają, pozwalają na bieżąco odbudowywać białka naszego organizmu. Białko jest też cennym składnikiem żywieniowym intensyfikującym przemianę materii, ponieważ do jego trawienia organizm zużywa duże pokłady energii.

Zawartość białka w 100 ml klasycznych produktów nabiałowych:

  • mleko 2%: 3,2 g białka
  • jogurt naturalny: 4,9 g
  • maślanka: 3,4 g.
Strona 5 z 5