Innowacje w jogurtach: Trendy w jogurtach

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 1/2016 (74)

Jak podaje firma Zentis Polska obecnie rynek wykazuje istnienie następującego podziału jogurtów w kubeczkach:

  • wymieszane
  • warstwowe – owoce na dnie
  • produkty dwukomorowe
  • topper z produktami chrupkimi
  • warstwowe – owoce na górze

Czynnikami decydującymi o atrakcyjności wsadu w topperze są:

  • nowy zachęcający wygląd
  • widoczna zawartość toppera
  • wzbogacenie istniejącej linii produktów

Topper może zawierać wsady:

  • z kawałkami lub przecierowe
  • juicy popping boba (kulki z płynnym środkiem)
  • nata de coco
  • Preparaty pikantne z warzywami, ziołami, przyprawami

Sama nakładka wyróżnia się platynką aluminiową (a w przypadku produktów zawierających sól stosowana jest platynka z tworzywa). Górna warstwa nakładka wykonana jest z tworzywa.

Nowe kategorie

Należy się spodziewać, że zwiększenie dostępności jogurtu może sprzyjać rozwojowi kategorii. Przykładem rozwoju nowej podkategorii jogurtów są mrożone desery lodowe z jogurtem. W Polsce kategoria ta jest jeszcze słabo znana, ale na zachodzie Europy i w USA zyskuje coraz więcej zwolenników. Jogurty mrożone są synonimem korzystnych dla zdrowia produktów, które mogą zawierać także białko, wapń lub dobre bakterie (marki Arla Yoggi, Yoplait, Kemps, Ben&Jerry, Haagen-Dazs).


Strona 4 z 5