Sery z dodatkami smakowymi: Klasyka kontra eksperyment

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 6/2015 (73)

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Szukamy coraz bardziej wyrafinowanych smaków serów z dodatkami smakowymi, które dają nam przyjemność doznań sensorycznych. Przyjemności kulinarne definiowane są już nie w kategoriach ilościowych, lecz jakościowych. Jesteśmy skłonni kupować droższe produkty, jeśli oferują nam ciekawy smak. Kluczowe jest dostarczanie konsumentowi właściwego produktu, we właściwej cenie, właściwym miejscu i czasie i przy użyciu właściwych środków promocji. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, którepowiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji.

Hochland „Na gorąco!” to zupełna nowość na rynku, skierowana do osób ceniących najlepsze produkty o doskonałym smaku ze wspaniałymi dodatkami. Pyszne plastry dostępne są w trzech wariantach. Ser z szynką i pieczarkami to gratka dla zwolenników tradycyjnych smaków. Fanom pełnej aromatu kuchni śródziemnomorskiej przypadnie do gustu wersja z pomidorami i ziołami. Z kolei miłośnicy wyrazistych smaków pokochają pikanterię sera z salami i chili.

Plastry sera są świetne do zapiekania w piekarnikach, tosterach i opiekaczach. Dzięki bogactwu dodatków, Hochland „Na gorąco!” wzbogaci smak różnych ciepłych dań, nie tylko tostów! To uniwersalny, wygodny sposób na oryginalne przekąski i potrawy, które rozgrzeją w jesienne dni i dodadzą pozytywnej energii. Poszukujący pomysłów na smaczne i wygodne w przygotowaniu ciepłe posiłki – teraz mają coś specjalnie dla siebie. Perspektywy rozwoju sprzedaży i zainteresowanie handlowców plastrami Hochland „Na gorąco!” w najbliższym okresie oceniamy bardzo dobrze. Hochland „Na gorąco!” na półce sklepowej wyróżnia się oryginalnym kartonowym opakowaniem. Każdy plasterek sera jest dodatkowo indywidualnie foliowany, co gwarantuje ochronę przed wyschnięciem oraz świeżość i aromat przez długi czas. Zaplanowaliśmy gorące wsparcie nowych plastrów sera Hochland „Na gorąco!”. Do konsumentów skierowane będą intensywne działania reklamowe m.in. w telewizji, kinie, prasie, Internecie oraz mediach społecznościowych, a także degustacje produktów oraz przyciągające uwagę materiały promocyjne i ekspozycyjne w punktach sprzedaży.

Sery topione

]

Oferta serów topionych z dodatkami jest dość długa.  Sery topione są w ofercie m.in. firm Hochland Polska, Grupy Mlekovita, Mlekpol (SM), Sertop i Lactima, Łowicz (OSM). Grupa Mlekovita proponuje w tym zakresie sery topione: mazowiecki ze szczypiorkiem, szynką, czosnkiem. Sery topione w bloczkach (z szynką, pieczarkami, ziołami i salami), sery twarogowe topione – szczypiorek i cebulka, z żurawiną, z kolorowym pieprzem oraz sery topione do smarowania z pieprzem, ziołami. Hochland zaś ma szeroką ofertę serów mix; zawierają wersje serów topionych z grzybami, papryką ziołami, szynką, salami oraz szczypiorkiem. W portfolio Hochland Polska znajdziemy sery topione w plastrach, krążkach, bloczkach i kubeczkach. Sery ICC Pasłęk oferuje produkty topione pod marką La Festa z dodatkiem pieczarek, papryki oraz czosnku.

Lactima w swoim portfolio ma sery topione w krążkach, sery topione do smarowania, sery topione w bloczkach oraz w kostkach. W tym roku Lactima wprowadziła nowe opakowania serów w krążkach w linii „4 pory roku” oraz „Smaki Świata” oraz trzy nowe smaki serów topionych do smarowania w kubeczkach – Włoskie Zioła, Hiszpańskie Przyprawy, Polskie Warzywa… oraz linie – sosów serowych w stabilopakach – Serowe inspiracje.

Sertop posiada bogatą ofertę serów topionych z dodatkami. W jej ofercie znajdziemy m.in. kostki ze szczypiorkiem i cebulką, z pomidorami, borowikami, łososiem oraz wędzonym kurczakiem, krążki z szynką, ze szczypiorkiem i cebulą oraz borowikami.

Mleczarnia Mlekpol (SM) produkuje m.in. sery topione w pudełkach z papryką, pieczarkami, ze szczypiorkiem, z szynką oraz sery wędzone z przyprawami, z szynką, z papryką oraz z salami. Gamę produktów Mlekpol (SM) zamykają tu miniserki topione: ze szczypiorkiem, z papryką, z szynką i z przyprawami. Grupa Polmlek pod marką Warmia oferuje m.in. ser z szynką, w plastrach oraz z ziołami i szynką w krążkach. Pod marką Łowicz znajdziemy m.in. ser topiony w plastrach z szynką i chilli oraz w bloczkach z szynką i papryką. W ofercie Grupy Lactalis w Polsce znajdziemy m.in. serki do smarowania creme de brie oraz camembert de bleu.

Strona 4 z 5