Jogurty łyżeczkowe: Odzyskać image zdrowego jogurtu

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 6/2015 (73)

Rynek jogurtów w Polsce na tle kategorii mleczarskiej

Według danych GUS bilansowa konsumpcja mleka w 2014 roku obniżyła się o 0,5% w skali roku, do poziomu 205 l. Wg danych prezentowanych przez FAMMU/FAPA opartych na badaniach GUS budżetów gospodarstw domowych wynika także, że w 2014 r., w porównaniu z rokiem poprzednim, przeciętne miesięczne spożycie mleka i jego przetworów, w przeliczeniu na 1 osobę w gospodarstwie domowym obniżyło się o ok. 2,4%. Wg ekspertów spadek zainteresowania produktami mleczarskimi może być wynikiem obniżenia cen mięsa i przetworów mięsnych. W 2015 roku ARR wskazuje, że nastąpiło obniżenie cen skupu mleka oraz cen artykułów mleczarskich. Tego typu sytuacja może nieznacznie przełożyć się na wzrost zainteresowania tą kategorią.

Obniżki konsumpcji w największym procencie dotknęły mleko spożywcze pitne (do 3,26 l) i śmietany do 0,36 l na osobę. Zauważano jednakże wzrost spożycia serów dojrzewających (4,2%) i topionych (+2,6% do 0,39 kg).

Mimo powyższych danych kategoria jogurtów w Polsce jest największą i zarazem najważniejszą częścią rynku świeżych produktów mlecznych. Jogurty stanowią aż 59% sprzedaży całej tej kategorii. Z oficjalnie podawanych w mediach danych firmy Danone wynika, że od lutego 2013 do stycznia 2014 roku Polacy kupili ponad 315 tys. ton jogurtów i przeznaczyli na te zakupy 2,2 mld zł.



Strona 2 z 7