Segmentacja: Dla każdego coś dobrego

Aleksandra Stawicka
Forum Mleczarskie Handel 6/2015 (73)

Małgorzata Rucińska

Marketing Manager w Grupie Polmlek

Sporym sukcesem może pochwalić się marka Fiko, która ofertuje nabiałowe przysmaki dla małych i dużych smakoszy. Fiko Junior ser gouda 150 g plastry w kształcie misia, Fiko junior serek waniliowy 4x80 g z witaminami, Fiko deser czekoladowo-orzechowy lub Fiko mleko smakowe, to komplementarna oferta nabiałowa, która idealnie wpasowała się w potrzeby konsumentów.

Jesienią br. odbyła się ogólnopolska kampania reklamowa pod hasłem „Witaj szkoło z Fiko”, której największa aktywności reklamowa została skierowana na outdoor, radio, TV oraz degustacje w punktach sprzedaży detalicznej.

Kolejnym punktem są tłuszcze do smarowania o obniżonej zawartości cholesterolu. Dostępne w niemal każdym sklepie, także małym osiedlowym – Benecol, Flora pro.active lub Daria.

Potrzeby tej grupy są realne, co więc powoduje pewną opieszałość producentów i importerów w Polsce? Być może jest to kłopot z dotarciem do konsumenta – jak już wspomniałam, starsze osoby raczej nie lubią próbować nowych rzeczy. Często też w ogóle nie dostrzegają różnicy pomiędzy produktami – przecież jogurt to jogurt, kto by się przyglądał jego składowi.

Jest też drugi aspekt problemu – w przypadku seniorów o zakupie tego czy innego produktu (częściej niż w przypadku innej grupy konsumenckiej) zdecyduje cena – ich zasoby finansowe są jasno określone, a emerytury w Polsce niezbyt wysokie…

Oferta przetworów mleczarskich dostępnych na rynku jest coraz szersza, ale w przypadku produktów funkcjonalnych – nadal skupiona raczej na młodym odbiorcy.

Spójrzmy jednak na dane statystyczne – skoro jesteśmy jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw w UE, to czy rynek może sobie pozwolić na tak rażące zaniedbanie kluczowego segmentu seniorów? Z pewnością nie. Wydaje mi się jednak, że zmiany w tym zakresie będą wprowadzane powoli, konieczna bowiem jest również jednoczesna zmiana świadomości samych konsumentów z tej grupy. Czekajmy więc cierpliwie.

Ciekawy produkt

Serek homogenizowany MiaMu oraz jogurt MiaMu to produkty dla dzieci o wysokiej wartości odżywczej, bogate w wapń, sole mineralne oraz łatwo przyswajalne białko Produkowane są bez użycia konserwantów, barwników, stabilizatorów i aromatów. Unikalna, najnowocześniejsza technologia produkcji zapewnia wyśmienity smak i jednocześnie zachowanie wszystkich wartości odżywczych. Mocno kremowy jogurt oraz delikatny serek to właściwa propozycja nie tylko na przekąskę podczas szkolnej przerwy, ale i na deser – zamiast słodyczy.

Producent: Grupa Mlekovita.

Ciekawy produkt

Ser Rumcajs to wygodny produkt w postaci warkoczyka o wysokich walorach smakowych. Teraz otrzyamł tytuł Česká Chuťovka, który otrzymują tylko produkty znane z wysokiej jakości. Serowy warkoczyk naturalny 50 g cenią dzieci, a ich zdaniem ser Rumcajs pokazuje jak zdrowo i smacznie można się odżywiać.

Producent: Milktrade.


Strona 5 z 5