Millenialsi: Pokolenie Y i C

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 3/2017 (82)
Joanna Kołodyńska, Łowicz

Joanna Kołodyńska

Kierownik Działu Marketingu w Łowicz (OSM)

Millenialsi, pokolenie Y, Z, smart shopperzy coraz częściej dokonują wyborów zakupowych. Stanowią bardzo dużą i bardzo wymagającą grupę konsumentów. Szeroko opisane w artykule zagadnienia charakteryzujące tę grupę osób należy uzupełnić o niewątpliwą wrażliwość społeczną, która cechuje to pokolenie oraz tolerancję dla wszelkich odmienności i indywidualności. Nie można lekceważyć tak ogromnej grupy docelowej, ale wpasowanie się w nowe trendy jest nie lada wyzwaniem dla marketingowców. Produkty mleczarskie mają duży potencjał, ale wymagają dużego zaangażowania się nie tylko w kreację opakowań, ale również w komunikację w mediach społecznościowych aż po udział w akcjach społecznych. Czy można w ten sposób przekonać pokolenie Y do standardowych produktów mleczarskich?

Łowicz (OSM) posiada w ofercie linię produktów bez laktozy, która jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na żywność funkcjonalną. Fanpage „Bez laktozy, bez obaw” zgromadził w krótkim czasie dużą liczbę fanów zainteresowanych produktami i nietolerancją laktozy. Młodzi ludzie w większości odżywiają się świadomie, dbają o swoje zdrowie, kondycję, samopoczucie. Osoby z nietolerancją laktozy, chcąc zminimalizować nieprzyjemne dolegliwości po spożyciu produktów mleczarskich wytwarzanych z mleka krowiego, mogą sięgnąć po serię bezlaktozową i nie muszą rezygnować ze spożywania nabiału. Łowicz (OSM) planuje szereg działań mających na celu odświeżenie wizerunku marki. W przypadku produktów ze standardowej oferty, oprócz nowego wizerunku, stawiamy na czystą etykietę i wysoką jakość. Chcemy trafić do potencjalnych nabywców, poprzez podkreślenie tradycji spółdzielczości mleczarskiej na terenie Łowicza, a także więź z regionem. W połączeniu z szeroką komunikacją naszych produktów w mediach społecznościowych liczymy na dotarcie do grupy docelowej, jaką jest pokolenie Millenialsów.

Millenialsi a marketingowa mapa drogowa

Millenialsi to najbardziej wpływowa i najbardziej wymagająca grupa konsumentów, z którą rynek ma obecnie do czynienia. Są oni wyzwaniem dla marketingowców, których klasyczne narzędzia i nierzadko schematyczne podejście są w przypadku tej grupy nieskuteczne. Dlatego nasze myślenie o komunikacji z pokoleniem Y powinno się zmienić. W przekazach marketingowych należałoby wziąć pod uwagę specyfikę tej grupy, jej język, zachowania, preferencje. Wydaje się, że komunikacja do Millenialsów powinna spełniać cztery podstawowe warunki: być mobilna (mobile friendly), społecznościowa (social), wizualna (visual) i prowadzona w czasie rzeczywistym (real time) (źródło: Odyseja PR). To co interesuje Millenialsa: przyjaźń, wypady na miasto, sport i muzyka. Mieszanka tych elementów to mapa drogowa sprzyjająca efektywnemu i angażującemu dialogowi producentów i przedstawicieli pokolenia Millenialsów.

Jacek Wyrzykiewicz, Hochland Polska

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Millenialsi, inaczej generacja Y, to osoby, które urodziły się w latach 1980-2000. Kierując produkty do określonej grupy, trzeba wiedzieć, że jest to grupa osób skupionych na ciągłym rozwoju i potrzebie zmian. Bardzo ważna jest tu zdolność do szybkiej adaptacji najnowszych technologii, która z natury rzeczy przypisana jest przedstawicielom coraz młodszych pokoleń. Millenialsi poszukują produktów smacznych, naturalnych, odżywczych, w wygodnych opakowaniach, stąd wynika rosnąca popularność produktów bio, eco, organic, które posiadamy. Millenialsi są ciągle w biegu, więc potrzebują wygodnych i szybkich rozwiązań. Z drugiej strony oczekują, aby było to naturalne, zdrowe, prawie jak z ogródka i jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wielkim wyzwaniem. Najbliżej tej definicji są sery białe, które są zdrowe i smaczne, jednak brakuje im wygody. Mamy też sery topione, które są wygodne, smaczne i bez konserwantów. Obserwujemy coraz większą popularyzację zdrowego trybu życia. Przy budowaniu oferty produktowej staramy się reagować na oczekiwania rynku. Pod marką Almette rozpoczęliśmy kilka lat temu rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. Kontynuując naszą strategię poszliśmy krok dalej i nastąpiła optymalizacja receptur, po której sery żółte Hochland nie zawierają konserwantów, antybiotyków i tłuszczów roślinnych; są jednocześnie bogatym źródłem wapnia, o czym informujemy naszych konsumentów, także na opakowaniach naszych produktów. W następnym kroku wprowadziliśmy na rynek kolejną grupę wyrobów z czystą etykietą, nowe sery topione Hochland, które także są wolne od konserwantów. Hochland znakuje swoje produkty ze szczególną starannością, często wykraczając ponad obowiązujące normy i standardy. Serki Almette są lekkostrawne, nie zawierają konserwantów, zagęstników i barwników. Do rodziny puszystych serków Almette dołączyły ostatnio nowe, wyjątkowe smaki: Almette z rzodkiewkami oraz Almette ze szpinakiem i czosnkiem. To propozycja dla miłośników serków, świeżych warzyw, a zarazem lekkich i zdrowych posiłków. Nowe smaki Almette są już na półkach sklepowych. Idealnie w aktualne trendy konsumenckie wpisuje się także Nowy Hochland Kanapkowy, którego sprzedaż wystartowała w kwietniu. Optymalizacji uległy receptura i opakowanie. Nowa receptura zyskała bardzo wysokie oceny konsumentów, a pyszna i kremowa konsystencja jest wzbogacona wyrazistymi i intensywnymi składnikami. To nie wszystko, co przygotowaliśmy na ten rok, o kolejnych nowościach rynkowych będziemy informować na bieżąco.


Strona 4 z 6