Desery mleczne: Słodkie chwile zapomnienia

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 1/2015 (68)

Michał Kwaśniak

Kupiec Kategorii Jogurty

Desery mleczne to produkty, które w ostatnim czasie cieszą się rosnącą popularnością wśród naszych klientów. Wzrost ten wynika z kilku faktów. Po pierwsze jest to kategoria we wczesnej fazie rozwoju w stosunku do innych rynków Europy Zachodniej. Dlatego wszelkie wzrosty są łatwiejsze do osiągnięcia niż w przypadku innych kategorii, jak np. jogurtów naturalnych. Ponadto, dzięki rosnącym zarobkom, konsumenci planując domowy budżet mogą sobie pozwolić na dodatkowe przyjemności, np. desery mleczne.

W ostatnich miesiącach coraz większym zainteresowaniem klientów Tesco cieszą się marki własne. Dlatego już pod koniec zeszłego roku wprowadziliśmy do naszej oferty zupełnie nową gamę produktów nabiałowych, m.in. szeroką gamę deserów mlecznych. Szacujemy, że ciągu najbliższych 2 lat produkty marek własnych mogą zostać liderem w tej kategorii.

Nowościami w kategorii deserów mlecznych są między innymi desery dwu- i trzykomorowe czy desery włoskie. Musimy jednak pamiętać, że dla Polaków wciąż bardzo istotnym kryterium wyboru jest cena, dlatego do koszyków zakupowych najczęściej trafiają produkty klasyczne, które zachowują dobry stosunek jakości do ceny. Wybierając tego typu produkty klienci często zwracają uwagę również na rodzaj deseru oraz jego jakość.

Ważnym narzędziem wspierania wzrostu całej kategorii są akcje promocyjne. Na bieżąco współpracujemy z producentami, tak aby zapewniać naszym klientom jak najszerszą ofertę w atrakcyjnych cenach.

Trend prozdrowotny powoduje, że opakowania zyskują nowy wymiar również w zakresie technologicznym, czego idealnym przykładem jest oferowane przez firmę Tetra Pak, spełniające bardzo wysokie standardy higieny, rozwiązanie Tetra Desserto Riceline, które zostało opracowane z myślą o aseptycznych deserach na bazie ryżu. Linia pozwala też na produkcję innych deserów mlecznych, np. na bazie kaszki czy puddingów.


Skutecznym wabikiem mogą być także dodatki proponowane wraz z deserem, począwszy od spożywczych, jak chrupki lub płatki, a skończywszy na typowych gadżetach, jak kolorowanki i magnesy. W przypadku tych pierwszych nierzadko udaje się upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu – oferowanie wraz z mlecznym deserem płatków czy chrupek sprawia, że również rodzice najmłodszych sięgają po produkt jako po smaczną przekąskę pozwalającą szybko zaspokoić mały głód. Szczególnie lubiane są opakowania dwukomorowe – np. Danone Fantazja – które dają konsumentowi możliwość wyboru: jedni natychmiast po otwarciu mieszają oba składniki deseru, inni wolą je spożyć osobno lub dodać do gotowego produktu coś od siebie, np. kawałki świeżych owoców.

Efektywnym sposobem na przyciągnięcie klienta bywają limitowane edycje produktów, np. z sezonowymi dodatkami owocowymi latem, a z dodatkiem cynamonu zimą. Konsumenci chętnie sięgają też po warianty dwusmakowe, np. łączące smak czekolady i owoców.

Nie bez wpływu na wyniki sprzedaży kategorii pozostają kampanie reklamowe, zwłaszcza te podkreślające, jak bardzo wskazane jest spożywanie przez dzieci przetworów mlecznych. Budowanie pozytywnego i interesującego wizerunku marki ma niemały wpływ na podejmowane decyzje zakupowe. Przykładem są działania firmy Zott Polska, która dwa lata temu rozpoczęła współpracę z reprezentantem polskiej drużyny siatkarzy Bartoszem Kurkiem. Intensywna kampania reklamowa z udziałem siatkarza, który został ambasadorem marki Monte, obejmująca telewizję, internet i reklamę outdoor, przełożyła się na pozytywne przyjęcie przez konsumentów i wzrost zainteresowania najmłodszych fanów polskiej siatkówki i Bartosza Kurka produktami firmy.

Ciekawy produkt

Po ten produkt nie sięga się z łakomstwa i pożądania jakie niesie śmietankowy, orzechowy lub czekoladowy smak. Misją tego produktu jest, by zapewnić sytość przy pewności, że odżywiamy się zdrowo! Owsianki jabłkowa, truskawkowa i bananowa z pewnością trafiają w gusta pań, które szukają odżywczego posiłku i zdrowej porcji błonnika z owocami. Nowoczesna, atrakcyjna szata graficzna to przykład klasy godnej lidera.

Producent: Grupa Mlekovita.


Strona 2 z 5