Sery plasterkowane: Wygoda rządzi półką serową

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 4/2014 (65)

Więcej niż wygoda

Współczesne zabieganie często łączy się z poszukiwaniem produktu, który oprócz wygody zaoferuje jeszcze jakąś wartość dodaną. Wielu producentów proponuje więc sery plasterkowane w wariantach „specjalnego przeznaczenia”. Doskonałym przykładem jest specjalizująca się w serach topionych firma Lactima. W ofercie producenta z Morąga, który jako pierwszy zaproponował amatorom tego rodzaju sera jego nowe wcielenie – saszetki – znajdziemy coś dla milusińskich – ser topiony Disney w opcji gouda, emmentaler lub z szynką, a także dla ich rodziców: plastry Bistro XXL gouda, cheddar lub toast, które są idealnym wyborem np. przy przygotowywaniu cheeseburgerów, zapiekanek lub dań z grilla. Z kolei z myślą o tych, którzy są szczególnie wyczuleni na dbanie o sylwetkę i zdrowy tryb życia, oferta firmy Lactima została wzbogacona o dostępny w formie plastrów ser topiony Beauty z błonnikiem, wspierającym przemianę materii.

Hochland Polska, firma której reprezentantów nie mogłoby zabraknąć w segmencie plasterkowanych serów topionych, proponuje wersję dla dbających o linię – Fit Gouda, z o 40% niższą zawartością tłuszczu niż wersja standardowa. Temar (PPH) dla odmiany proponuje takim konsumentom holenderski Light Frico.

Wielu amatorów serów plasterkowanych chętnie korzysta też z możliwości, jakie daje rosnący wybór smaków serów w tym wydaniu. Takie produkty można już znaleźć w portfolio kilku firm. Są wśród nich Hochland Polska oferująca ser z szynką, szczypiorkiem lub pieczarkami, Grupa Mlekovita z goudą z pieprzem lub z ziołami, Spomlek (SM) proponująca salami z pieprzem i papryką chili, z czosnkiem i ziołami lub z pomidorem i bazylią. Arla Foods proponuje ser Arla Havarti z papryką, a Grupa Polmlek jest obecna w tym segmencie m.in. z serami w posypce z pieprzem, z ziołami, z papryką czy w wersji o smaku wędzonym. Z kolei wprowadzone w ubiegłym roku na rynek sery twarogowe Hochland w plastrach są dostępne w wersji z pieprzem, z chrzanem oraz z cebulką i szczypiorkiem. Także sery twarogowe Milandia Ogród Smaków mają kilka wcieleń: naturalnie śmietankowe, z cebulką szalotką i ziołami, z papryką, pomidorem i bazylią oraz z różowym pieprzem brazylijskim.

Chociaż najpopularniejszym formatem opakowań serów w plastrach pozostają opakowania 125-150 g, jednym z najnowszych trendów widocznych w tym segmencie jest rozszerzanie oferty o „megapacki”. Taką opcję oferuje już w Polsce kilka firm. 1 kg opakowania plasterkowanych serów znajdziemy w portfolio Włoszczowa (OSM) i ROTR (SM) – Gouda. Mońki (MSM) proponują plasterkowaną goudę w wersji „rodzinnej” – 750 g. Identyczna gramatura dotyczy też sera Mimolette Frico oferowanego przez Temar (PPH). O „size plus” pokusiła się również Grupa Mlekovita, wprowadzając sery w plastrach w porcji 500 g (Gouda, Edam, Morski) i 300 g (Salami). Tym, dla których takie gramatury są jednak zbyt duże ciekawy wariant proponuje Warmia z Grupy Polmlek – ser gouda „Warmia” w opakowaniu 2 x 250 g.

Ze względu na wygodę użytkowania sery plasterkowane są dziś często postrzegane jako produkt pierwszej potrzeby. To gwarantuje tej kategorii i uczestnikom tego rynku, że sery w takiej wersji mają niezagrożoną pozycję.

Strona 5 z 5