Twarożki do smarowania: Nie ma jak wygoda

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 2/2016 (75)

Będąc producentem i chcąc dziś liczyć na gwarancję sukcesu, trzeba pamiętać o największej bolączce współczesnego konsumenta: chronicznym braku czasu. Nie ulega wątpliwości, że ta myśl przyświecała twórcom, którzy wpadli na pomysł wprowadzenia na rynek twarożków do smarowania. To jedno z największych „nabiałowych odkryć” ostatnich 20 lat, pokazujące, że był to marketingowy strzał w dziesiątkę.

Twarogi i twarożki są podstawą śniadań w wielu polskich domach. Jednak poranny pośpiech w ciągu tygodnia nie pozwala na celebrowanie posiłku – tu czas jest na wagę złota. Pojawienie się na rynku twarożków do smarowania – odpowiedzi producentów na potrzebę szybkiego i łatwego przygotowania kanapki oraz na rosnące znaczenie wygody użytkowania – było więc tylko kwestią czasu.

Podwójne korzyści

Stare przysłowie „Czas to pieniądz” przez lata nie tylko nie straciło, ale jeszcze bardziej zyskało na znaczeniu. Producenci, którzy postawili na twarożki do smarowania po raz kolejny udowodnili, że można połączyć dwie korzyści w jednym działaniu – pierwsza to ta oczywista, czyli zyskany nieoceniony czas dzięki dostępności produktu łatwego w użyciu. Druga to już korzyść typowo marketingowa – nie da się ukryć, że zaoferowanie twarożków w takiej postaci było wyjątkowo trafionym pomysłem. Przyniósł on bardzo wymierne korzyści jego pomysłodawcom i producentom; zarówno finansowe, wynikające z rosnącego zainteresowania produktem na miarę naszych „zabieganych” czasów, jak i wizerunkowe, ponieważ wytwórcy serków do smarowania mają jak w banku przywiązanie konsumentów i mogą liczyć na zyski. Wystarczy powiedzieć, że twarożki do smarowania odpowiadają już za około 1/5 sprzedaży serów twarogowych ogółem i są coraz chętniej wybierane przez konsumentów. Nic więc dziwnego, że amatorów do uszczknięcia kawałka rynkowego tortu nie brakuje, a korzystają na tym odbiorcy. Tych ostatnich przyciąga nie tylko łatwość użytkowania, która pozwala wielokrotnie sięgać do jednego opakowania, bez ryzyka utraty walorów smakowych i zapachowych oraz świeżości produktu, ale także aksamitna konsystencja i dobra smarowność. Niebagatelną rolę odgrywa również możliwość wyboru spośród wielu smaków i produktów z różnymi dodatkami, które są podstawą nieustannego rozwoju tej kategorii. Ten rozwój cieszy, tym bardziej, że część osób właśnie wygodna forma podania ostatecznie przekonuje do sięgnięcia po tę przekąskę, której skład gwarantuje zapewnienie organizmowi wielu wartościowych składników odżywczych. Twarożki, uważane nie tylko za pożądany element diety, ale przede wszystkim źródło zdrowia, są bardzo cenione z uwagi na pełnowartościowe białko, a także wapń, potas lub fosfor.

Ciekawy produkt

Serek Fromage to produkt, który pamięta wielu konsumentów. Największa polska spółdzielnia mleczarska kieruje do tych konsumentów nowoczesny w wyglądzie i smakowity produkt, którego zaletą jest uniwersalne zastosowanie do kanapek i wytrawnych naleśników, przekąsek i jako baza do sosów, dipów oraz dodatek do dań gorących. Do wyboru są: Fromage klasyczny, z papryką, z chrzanem, z czosnkiem.

Producent: Grupa Mlekovita.

Ewa Gromadzka

Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM)

Pierwszy kwartał 2016 roku to okres, w którym odnotowaliśmy zdecydowany wzrost sprzedaży serków śmietankowych do smarowania. Zauważyliśmy, że serki cieszą się także powodzeniem u wielbicieli twarogów. Klasyczne twarogi w kostkach wykorzystywane są teraz częściej do deserów i sałatek. Śmietankowe serki do smarowania zastąpiły tradycyjne twarogi, jako składnik kanapek. Warto pamiętać, że serki do smarowania dostarczają wielu cennych składników odżywczych. W 100 gramach dostarczają znaczną ilość białka (ok. 6%), tłuszcz o unikalnym składzie (ok. 23%), niewielką ilość cukru (ok. 3,9%) oraz witaminy i sole mineralne. Twarożki do smarowania o klasycznych smakach stanowią ok. 60% ogólnej sprzedaży w tej kategorii galanterii mleczarskiej. Najchętniej spośród serków śmietankowych do smarowania wybierane są tradycyjne polskie smaki: naturalny śmietankowy, cebulka ze szczypiorkiem, czosnek, chrzan.

Paleta smaków tej kategorii jest bogata, jednak nasz konsument najbardziej ceni tradycyjny, regionalny smak. Najczęściej wybiera produkt naturalny, a jeśli z dodatkami to takimi, których w polskiej kuchni używamy do mięs i wędlin. Wytrawne serki do smarowania stanowią zdecydowaną większość tych najchętniej kupowanych, bez względu na porę roku. W okresie jesienno-zimowym serki do smarowania najczęściej wykorzystywane są jako baza zdrowych kanapek. W czasie wiosenno-letnim stają się podstawą dipów do świeżych warzyw i potraw z grilla. Zwolennicy serka na słodko najczęściej łączą ten naturalny z miodem, dżemem lub konfiturą.

W swoim asortymencie mamy dwa rodzaje serków do smarowania. Serki śmietankowe tradycyjne i serki śmietankowe puszyste. Wszystkie pod marką Łaciate. Wszystkie z najlepszego polskiego mleka. Serek śmietankowy Łaciaty naturalny został doceniony nie tylko przez konsumentów, ale także przez branżę. Zdobył prestiżowy złoty medal międzynarodowych targów Polagra Food. Jest nie tylko smaczny, ale przede wszystkim zdrowy. Produkowany z najwyższej jakości śmietanki, bez zagęstników i konserwantów.


Strona 1 z 4