Opakowania: Kup Pan jogurt (z dodatkami)

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Biznes 1/2017 (27)
Produkty w duopakach są doskonałe dla dzieci. Do perfekcji segment dziecięcy rozpracował Müller UK & Ireland, który oferuje sezonowe produkty dedykowane dzieciom. W opakowaniu dwukomorowym Kids Corner Yogurt Müller proponuje m.in. jogurty: Pony Magic: jogurt truskawkowy z białymi i różowymi kulkami; Transformers Robots in Disguise; jogurt waniliowy z żółtymi i niebieskimi kulkami; Toffee Hoops; jogurt toffee z płatkami czekoladowymi; Halloween; jogurt waniliowy z małymi kawałeczkami chrupiącej dyni; Merry Crunchmas: jogurt waniliowy z chrupiącymi reniferkami.
duopack

Opakowania jogurtów deserowych bardzo często wyposażone są w dodatkowe pojemniczki (dyspenser), w których można umieścić w zasadzie dowolny dodatek stały lub płynny. Obecnie pojemniczki są integralną częścią opakowania i łatwo można je odłamać i przelać lub przesypać z nich wybraną ilość dostępnego dodatku do konsumowanego jogurtu.

Tego typu opakowania nazywane są duo- i wielopakami. W zasadzie do pojemniczka można wkładać wszystko – zarówno elementy stałe jak i płynne. Obecnie są to różnego typu pulpy owocowe (np.: linia jogurtów naturalnych Primo/Zott Polska, Fantazja/Danone, Smaki Polskie/Bakoma), musli – mix płatków śniadaniowych, owoców suszonych, orzechów lub czekolady (linia jogurtów Breakfast/Zott Polska), dodatków ekstrudowanych – Danone/Fantazja (kuleczki, gwiazdki, płatki) czy kolorowych draży (Nestlé/Smarties) czy ciastek (Müller/jogurt z wafelkami). Obecnie pojemniczki mogą być jednokomorowe lub dwukomorowe, a niekiedy nawet trzykomorowe. W każdym kubeczku może znajdować inny dodatek.

Nową modą jest rozszerzanie kategorii podstawowej o dodatek takich samych elementów do innych produktów – tzw. rozszerzania poziome kategorii. Tego typu pomysł zaadaptowała m.in. firma Danone i do jogurtu dodaje elementy smakowe, znane z np. rynku słodyczy, tj.: mix czekoladowy Balisto, Mars i Twix.

Kolejną kategorią są kubeczki. Tego typu opakowania mogą być wyposażone w różnego rodzaju nakładki z platynką (toppery), które wypełnione są stałymi dodatkami smakowymi. Tego typu produkty najczęściej skierowane są do dzieci, ale nie tylko.

Ciekawą odmianą opakowań jogurtu z dodatkami jest produkt firmy De Zuivelmakers oraz produkty pod marką Fruity Pack. Produkt pod marką Mr Spork’s jogurt jest pakowany w nowy koncept trzykomorowego opakowania, stosowany do tej pory przy przekąskach z serów żółtych. Opakowanie obejmuje jogurt, musli oraz porcję świeżych truskawek. W wersjach limitowanych mogą też być dostępne ananasy, kiwi i płatki kokosowe, jabłka, winogrona, pomarańcze oraz orzechy. Do opakowania dołączony jest widelczyk.

Kolejnym typem opakowań jogurtów są torebki z nakrętką. Tego typu produkty skierowane są głównie do mniejszych dzieci lub osób, które potrzebują szybkiej, bezpiecznie zapakowanej przekąski. Do tej pory pakowano tu główne serki, obecnie zaś już jogurty smakowe, a dodatki są starannie zmiksowane z jogurtem. Zagranicznymi przykładami są tu niedawno wdrożone produkty Mango-Banana Yogurt Smoothie od firmy Earth’s Best.

Bardzo rzadko można spotkać jogurty pakowane w szklane słoiczki lub butelki. Najczęściej ma to miejsce w krajach niemieckojęzycznych. Przykładem tego typu produktów są jogurty marki Landliebe. W ofercie obecne są m.in.: jogurty warstwowe albo sezonowe (mak z marcepanem).

opakowania w służbie dodatków

Strona 2 z 5