Sery do zapiekania: Zapiekane ze smakiem

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 3/2016 (76)

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Sery do zapiekania to kategoria, na którą zwracamy uwagę od wielu lat. Konsumenci bardzo chętnie wykorzystują do zapiekania produkty z oferty Hochland. Zastosowanie w kuchni znajdują nasze sery żółte, ale także topione lub pleśniowe. Ostatnio rekomendujemy naszą nowość rynkową Hochland „Na gorąco!” – to oferta dla konsumentów ceniących wysoką jakość i doskonały smak, poszukujących pomysłów na smaczne i wygodne w przygotowaniu ciepłe posiłki. Pomyśleliśmy też o inspiracjach kulinarnych z plastrami „Na Gorąco!” – przygotowanymi specjalnie na piknik, przez Marcina Budynka, znanego szefa kuchni. Marcin Budynek to kreator smaku, założyciel oraz właściciel Akademii Kulinarnej. Jego specjalnością jest kuchnia polska w nowatorskim wydaniu. Inspiracje czerpie z bogactwa natury, dlatego też często w swojej kuchni wykorzystuje produkty regionalne. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Anglii, Chile i RPA. Założyciel i członek Klubu Szefów Kuchni. Mamy tortille, przepis z kiełbaską i burgera – oczywiście wszystkie z wykorzystanie plastrów „Na Gorąco!”. Widzimy potencjał rozwoju tej kategorii. Jesteśmy cały czas zaangażowani w rozwój prowadzonych na rynku kategorii, wykorzystujemy ich wysoki potencjał. Nie tylko jesteśmy otwarci na innowacje, ale stanowią one dla nas konieczny warunek utrzymania pozycji lidera na półce sklepowej i w umysłach konsumentów. Nowa linia produktów odpowiada na istniejące potrzeby konsumentów. Nowość Hochland „Na gorąco!” na półce sklepowej wyróżnia się oryginalnym kartonowym opakowaniem i jest dostępna w najbardziej popularnych wariantach smakowych, które są też najczęściej nabywane z myślą o zapiekaniu: z szynką i pieczarkami, z pomidorami i ziołami oraz z salami i chili. Konsumenci są dziś bardziej świadomi, a przez to bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Zwracają większą uwagę na skład i pochodzenie żywności oraz jej oddziaływanie na zdrowie. Nasza nowość zdobywa serca i podniebienia konsumentów i coraz częściej gości w ich lodówkach i na stołach! Od początku roku w różnych mediach (telewizja, kino, internet, nośniki zewnętrzne, punkty sprzedaży) trwa intensywne wsparcie dla plastrów Hochland „Na gorąco!”. Działa także dedykowana strona internetowa www.hochland.pl/na-goraco. Pierwszy kwartał minionego roku przyniósł sukces nowemu produktowi i dynamiczne wzrosty sprzedażowe. Produkt został wyróżniony tytułem Dobra Marka 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma, w kategorii Odkrycie Roku. Wyróżnienie to przyznawane jest najbardziej innowacyjnym, rozwojowym i najbardziej rozpoznawalnym markom obecnym na polskim rynku.

W grupie ważnych dostawców należy też wskazać mleczarnie: Skierniewice (OSM) (bloki, batony oraz wiórki i granulki), Grupę Polmlek (wiórki w opakowaniu typu flow-pack oraz blok), Lactalis Polska (wiele wariantów mozzarelli oferowanych pod marką Galbani, w tym m.in. wiórki i porcja 300 g bez zalewy, idealna do gotowania), Kosów Lacki (OSM) (ser Lazzarella w bloku i kawałkach), Jansen (m.in. oryginalna włoska mozzarella bio firmy Castelli).

Warto zwrócić także uwagę na mozzarellę z mleczarni Piaski (OSM) wytwarzaną według tradycyjnej receptury, dzięki czemu zachowuje swoje naturalne właściwości. Mozzarella marki Piaski wyróżnia się delikatnym, kremowym smakiem, co czyni ją znakomitym dodatkiem do pizzy, zapiekanek, jak również wielu sałatek. Produkt świetnie wpisuje się w rozwijający się i popularny trend spożywania pizzy w domu i poza nim, gdzie topliwość i ciągliwość mozzarelli są kluczowymi parametrami jakości.

Ciekawy produkt

Gouda wiórki w transparentnym foliowym opakowaniu ma podstawowy walor cenowy. Dobry produkt dla gastronomii i cateringu, gdzie liczy się każda złotówka.

Dostawca: Mlekoma Dairy.

Podczas gdy mozzarella, z uwagi na łagodny smak, jest dobrym dodatkiem wszędzie tam, gdzie pierwsze skrzypce smakowe ma grać inny produkt, w przypadku, gdy to ser ma zaostrzyć smak i nadać mu wyrazistości często sięga się po sery typu feta, które tworzą doskonały duet zwłaszcza z warzywami i daniami śródziemnomorskimi. W tym segmencie dużą popularnością cieszy się: stworzona przez Grupę Mlekovita marka Favita, Piato firmy Hochland Polska, a także Festkoz firmy Agro-Danmis.

Dziś coraz większe jest grono osób, które przy przygotowaniu dań na gorąco sięgają po sery kozie i owcze – zwłaszcza te pierwsze robią imponującą karierę. Bogaty wybór w tym zakresie ma specjalizująca się w produktach kozich firma Agro-Danmis, a ponadto firma Temar (PPH), proponująca m.in. owczą Ricottę włoskiego pochodzenia, która może być idealnym składnikiem lasagne czy farszów. Wśród ciekawych propozycji jest też oferowany przez Temar (PPH) grecki ser Manouri wytwarzany z mleka owczego i koziego o nieco cytrusowym smaku, polecany właśnie m.in. do pieczenia, zapiekania i gotowania.

Świetnie w gorącej odsłonie sprawdza się także oscypek. Ci, którym bliskie są górskie klimaty, a którzy akurat nie mogą być pod Tatrami – mogą np. skorzystać z propozycji Grupy Mlekovita, która pod marką Zakopiańskie Specjały proponuje m.in. sery Gołka Zakopiańska i Ementaler z Zakopanego.

Strona 3 z 4