Czysta etykieta: Na t(r)opie

Zuzanna Karska
Forum Mleczarskie Handel 1/2016 (74)

Ciekawy produkt

Zottarella, z deklaracją że pochodzi z mleka krów karmionych paszami bez GMO, jest jednym produktów bardziej intrygujących konsumentów. Dobrą wiadomością dla fanów mozzarelli jest bogactwo smaków i wariantów produktu. Producent oferuje bowiem wersję Zottarella Minis: Classic, z bazylią, Pepperoncini; Zottarella Kulka 125 g Classic, z bazylią, Light. Kolejną ciekawą wersją dla spragnionych konkretnej porcji jest Zottarella XXL Classic i z bazylią.

Producent: Zott Polska.

Mówiąc o czystej etykiecie w wydaniu polskim nie sposób nie wspomnieć o Hochland Polska. Promując swój produkt, Puszyste Serki Twarogowe Almette, firma zwraca szczególną uwagę na naturalność składników. Z nowoczesnej, bardzo ciekawie pod względem graficznym zaprojektowanej strony internetowej poświęconej serkom Almette, można się wiele dowiedzieć o sposobie wytwarzania produktu oraz jego składnikach. Producent podkreśla, że serek powstaje z polskiego mleka i naturalnych składników oraz zachęca użytkownika do sprawdzenia co ma wpływ na to, że Almette są „naturalnie pyszne i zdrowe”. Słowa „natura” i „naturalne” pojawiają się na stronie oraz w zamieszczonych na niej spotach reklamowych wielokrotnie. Na stronie znajduje się również sekcja „Czysta receptura”, na której Hochland Polska deklaruje, że „zachowanie najwyższych standardów naszych produktów to dla nas podstawa”. W związku z tym informuje, że jego serki nie zawierają zagęstników, barwników ani konserwantów.

Nowoczesna, przyciągająca oko i uwagę strona internetowa, to również mocna strona Mleczarni Turek. Założeniem witryny Naturek.pl jest przedstawienie dnia z życia jednego z rodzinnych gospodarstw, którego mleko producent wykorzystuje do wytwarzania swoich produktów. Bohaterami toczonej na stronie opowieści są młodsi i starsi członkowie rodziny – użytkownik witryny ma wgląd do różnych faz ich dnia i pracy (m.in. przygotowania do dojenia krów). Jednym z pierwszych wpisów, które widzi osoba przeglądająca stronę, jest „Natura, krowy, mleko i… mnóstwo miłości i troski – to nasza recepta na Twój ulubiony ser NaTurek” – cała strona sprawia niezwykle miłe wrażenie oraz pokazuje bliskość natury i człowieka. Mleczarnia Turek to kolejna firma, która dba o to, żeby etykieta jej produktów nie była niepotrzebnie zapisana. – Naturek Nasz Puszysty to serki, które nie zawierają barwników, zagęstników, konserwantów ani mleka w proszku. W procesie ich wytwarzania producent używa jedynie „naturalnych składników i pełnowartościowego mleka z rodzinnych gospodarstw”.


Wśród rodzimych producentów szczególną uwagę zwraca Bieluch (SM), który użył w swojej kampanii promocyjnej hasła „Bieluch jest naturalny i kropka!” (w wersji wideoklipu „Bo Bieluch jest naturalny… i kropka!”). Spółdzielnia zaznacza na swojej stronie internetowej w sekcji „Stawiamy na naturę!”, że Serek Bieluch jest dobrym wyborem dla osób, które przykładają wagę do tego, co jest napisane na etykiecie. Jak informuje Bieluch (SM) w składzie Serka Bieluch znaleźć można jedynie „mleko i czyste kultury bakterii mleczarskich. Bez soli, zagęstników, konserwantów i glutenu”. Przy opisie produktu Bieluch naturalny, firma zwraca uwagę na fakt, że brak w składzie różnego rodzaju ulepszaczy chemicznych sprawia, że produkt jest dobrze oceniany przez mamy. Firma zauważa także, że produkt jest postrzegany za faworyta na portalach parentingowych, które zajmują się m.in. przeprowadzaniem testów serków dla dzieci.

Piątnica (OSM) również ma w swoim portfolio produkty, które wpisują się w trend czystej etykiety. Są to jogurty Piątuś (dostępne w odsłonie bananowej, waniliowej lub truskawkowej) produkowane z myślą o najmłodszych konsumentach. Piątuś jest jogurtem typu greckiego, który nie zawiera aromatów, barwników, syropu glukozowo-fruktozowego oraz glutenu. Zawiera za to wysokiej jakości mleko, żywe kultury bakterii, składniki mineralne (wapń, fosfor, potas), optymalną ilość tłuszczu mlecznego (źródło istotnych dla dzieci witamin A, D, E) oraz wysoką zawartość białka. Dodatkowo, Piątuś bananowy zawiera przetarte banany, Piątuś truskawkowy – przetarte truskawki, a Piątuś waniliowy naturalną, mieloną laskę wanilii. Każdy wariant posiada zaprojektowaną z myślą o dzieciach szatę graficzną (bohaterami opakowania są jeżyk, sówka lub pingwin), a informacje zawarte na opakowaniu produktu, są łatwe do przeczytania. Od 12 sierpnia 2015 roku przez 6 tygodni w dużych kanałach telewizyjnych realizowana była kampania reklamowa promująca Piątusia, której hasłem było „To z Piątnicy, to naturalne”. W spotach reklamowych mamy i dzieci w formie piosenki opisywali właściwości jogurtu. W reklamie widać spór między dziećmi, które chcą jeść smacznie, a mamami, które chcą, żeby spożywane przez pociechy produkty były zdrowe. Jak tłumaczy Piątnica (OSM) na swojej stronie internetowej „kremowy jogurt typu greckiego w trzech smakach jest w tym przypadku „złotym środkiem – jest zarówno pyszny, jak i zdrowy”. Wśród innych produktów Piątnicy (OSM) które wpisują się w ideę czystej etykiety znajdują się m.in. popularne serki Twój Smak i Twój Smak Puszysty.

Strona 2 z 3