Jogurty pitne: Płynna odsłona jogurtu

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 4/2015 (71)

Anna Biskup

PR Manager

Realizowana przez nas strategia zakłada oferowanie klientom wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach. Zakres i różnorodność naszego asortymentu ustalamy w nawiązaniu do oczekiwań klientów. Analizujemy po które produkty sięgają oni najczęściej i na tej podstawie wprowadzamy do oferty nowe pozycje. Dlatego też odnotowując zainteresowanie klientów jogurtami o smakach egzotycznych i orzeźwiających, postanowiliśmy poszerzyć naszą półkę jogurtów pitnych o kolejne pozycje. Obecnie w naszej ofercie dostępne są jogurty pitne marki Pilos o smaku np. grejpfruta-pomarańczy czy limetki-cytryny-zielonej herbaty (1,39 zł/250 g). Jednocześnie nie słabnie zainteresowanie jogurtami pitnymi o smakach klasycznych, takich jak np. truskawka (Pilos 1,49  zł/ 250 g). Również w przyszłości będziemy kierować się gustami naszych klientów, zestawiając je z możliwościami, jakie daje nam rynek i na tej podstawie będziemy tworzyć ofertę naszego nabiału.

Aromatyczne kombinacje

Tendencja do kojarzenia ze sobą różnych smaków w kategorii jogurtów pitnych jest w ostatnich latach bardzo silna. Pomijając oferty sezonowe, limitowane, wiele z nich jest stałym i mocnym punktem asortymentu polskich producentów, których oferta może zaspokoić nawet najwybredniejsze gusta. Bez wątpienia jednym z takich mocnych punktów na mapie polskich dostawców jest Grupa Mlekovita z pitnym Jogurtem Polskim, oferowanym w takich połączeniach smakowych jak: jabłko z miętą, kawa z guaraną, pomarańcza z melisą, wiśnia z żeń-szeniem lub różowy grejpfrut z zieloną herbatą. Amatorzy smaków „niezmieszanych” mogą zaś sięgnąć po jogurt truskawkowy lub o smaku owoców leśnych z portfolio spółdzielni z Wysokiego Mazowieckiego.

Kolejna mocna pozycja rynkowa należy do wspomnianej już Grupy Polmlek, która oprócz wprowadzonej w tym roku nowej serii oferuje szeroki wybór dwu- lub nawet trzysmakowych jogurtów pitnych: pod marką Q jogurt – limonka-cytryna-zielona herbata, malina-czerwona porzeczka i malina-dzika róża, zaś pod marką Dr Maciej błonnik – jabłko-mięta i pomarańcza-cytryna. Ta ostatnia marka pozwala także na wybór między smakami truskawki, wanilii i śliwki, zaś w ramach marki Dr Maciej L casei proponowany jest jogurt truskawkowy lub brzoskwiniowy. Wracając jednak do jogurtów łączących w sobie różne smaki, oferta Grupy Polmlek jest też prawdziwą gratką dla wszystkich, którzy szukają w jogurtach pitnych dodatku smaków nieowocowych. Odpowiedzią na ich potrzeby jest seria jogurtów marki Maćkowy, w której znajdziemy takie kombinacje, jak jogurt pomarańczowo-imbirowy oraz jogurty z kolagenem: zbożowo-aloesowy, zbożowo-malinowy, zbożowo-pomarańczowy, zbożowo-miodowy, zbożowo-żurawinowy i – oczywiście – zbożowo-truskawkowy. Chociaż milusińscy nie należą do liczącej się grupy odbiorców jogurtów pitnych, Polmlek ma coś i dla nich – jogurty Makulki, łączące w sobie smak marchwiowy z – do wyboru – truskawkowym, malinowym lub jabłkowym. Z kolei Danone proponuje specjalną serię Actimel dla najmłodszych – w buteleczkach z wizerunkami bajkowych postaci.

Zdarzają się też i produkty adresowane do mężczyzn – z taką ciekawą i zdecydowanie należącą do rzadkości w tej kategorii produktów inicjatywą wyszła firma Bakoma, która z myślą o panach wprowadziła do sprzedaży jogurt wysokoproteinowy Men do picia, reklamowany jako „konkretna porcja białka dla każdego mężczyzny”. To o tyle celna decyzja i skuteczna zachęta, że białko przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej i pomaga w jej utrzymaniu. Jak deklaruje producent, dzięki zastosowaniu wyselekcjonowanych frakcji białkowych uzyskano wysoki jego poziom; 8% w wyrobie gotowym. To jednak niejedyna propozycja koncernu dla przedstawicieli płci męskiej – w jego portfolio znajdą oni też serię jogurtów 7 zbóż Men do picia.

Bardzo rozpoznawalną marką na rynku jogurtów pitnych jest bez wątpienia Zott Jogobella. Znajdziemy tu soczyste smaki takich owoców, jak brzoskwinia i marakuja, wiśnia i wanilia, a ponadto malina, truskawka i owoce leśne. To oferta w standardowym formacie, tj. butelkach 300 ml, ale firma Zott oferuje również Jogobellę do picia 315 g w kubkach, w których łączone są ananas z mango, brzoskwinia z marakują lub jagoda z wanilią, a ponadto oferowana jest wersja truskawkowa. Swoich amatorów znajdzie też Jogobella Koktajl – do wyboru malina, truskawka i owoce leśne.

Bakoma to kolejny bardzo silny gracz w kategorii jogurtów, w tym jogurtów pitnych. Butelka Twista z charakterystyczną szatą graficzną i krojem czcionki jest nieodzownym elementem półki. Konsumenci wybierają spośród gramatury 250 g i 400 g. W butelce 250 g dostępne są jogurty o smaku: Truskawka, Malina, Owoce leśne. Duża 400 g butelka oferuje większe możliwości: znajdujemy tu bowiem smaki: Truskawka, Malina, Owoce leśne, Poziomka, Kawa, Brzoskwinia/Mango, Żurawina. Szczególnie ciekawym pomysłem  jest wersja Twist Cool 400 g o smaku Zielona Herbata i Ananas.

W tym segmencie mocne miejsce zajmuje również Grupa Lactalis, znana dzięki markom: Jovi Duet Egzotyczny – tu goszczą tak egzotyczne połączenia jak pomarańcza-cytryna czy marakuja-papaja, Duet – tu z kolei znajdziemy zestawienia kokos-migdał, melon-truskawka, truskawka-kiwi, malina-czerwona porzeczka, jagoda-wiśnia, banan-truskawka i – bardziej oddającym typowo polskie smaki owoców – jabłko-gruszka czy Jovi Fruet z unikalnymi połączeniami smaków: Truskawka/Ananas, Pomarańcza/Ananas/Banan i Pomarańcza/Jabłko/Banan. Danone z kolei proponuje wśród jogurtów pitnych m.in. niespotykane raczej w portfolio innych producentów połączenie granatu z maliną, jagody z borówką amerykańską oraz truskawki z poziomką bądź kiwi.

Strona 2 z 3