Sery plasterkowane: Popyt na plastry

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 3/2015 (70)

Ewolucja dotyczy także opakowań. Początkowo konsument był zadowolony z samego faktu, że oszczędzono mu konieczności uprawiania niełatwej niekiedy sztuki pokrojenia sera w plastry i nie oczekiwał zbyt wiele od funkcjonalności opakowania. Wystarczającym powodem do satysfakcji było pojawienie się wariantów umożliwiających łatwe i szybkie otwarcie.  Z czasem jednak coraz większym problemem dla odbiorcy stało się utrzymanie długotrwałej świeżości produktu w raz otwartym opakowaniu. W odpowiedzi na te potrzeby i rosnące wymagania pojawiły się opakowania typu „otwórz-zamknij”, umożliwiające wielokrotne i proste otwieranie i zamykanie, a w konsekwencji – łatwiejsze utrzymanie pierwotnej jakości i świeżości produktu. Opakowania „otwórz-zamknij” to następcy opakowań typu „flow pack”, które nie gwarantują zachowania tak wysokich walorów wyrobu i są dziś systematycznie wypierane z rynku. Rzecz jasna również w nowoczesnych rozwiązaniach zdarzają się gorsze warianty i opakowanie reklamowane jako „otwórz-zamknij” w rzeczywistości okazuje się opakowaniem „otwórz”, ponieważ na wielokrotne „zamknij” nie pozwala już ilość zastosowanego kleju. Bywa też, że samo dostanie się do zapakowanego produktu to rodzaj wysiłkowego fitnessu. Te zdarzające się od czasu do czasu wpadki nie wpływają jednak na ogólny obraz rynku serów w plastrach. Dynamika rozwoju jest widoczna również w aspekcie wielkości opakowań tego typu serów – jeszcze dwa, trzy lata temu na rynku spotkać można było niemal wyłącznie opakowania o wadze 125-150 g. Dziś coraz częściej na półkach można znaleźć większe, „rodzinne” warianty o gramaturze 500 g, 750 g, a nawet 1000 g.

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

W ofercie Hochland jest mnóstwo hitów. Sery topione plasterkowane są szczególnie cenione za smak. Konsumentom bardzo przypadły do gustu plasterkowane Premium sery twarde pod marką Hochland Kaaslander i Ementaler. Sery żółte dojrzewające to drugi po serach twarogowych segment rynku w Polsce. Od kilku lat rynek ten w naszym kraju wykazuje wzrost i jest mocno rozdrobniony – sery dojrzewające ma w swojej ofercie wielu mniejszych i większych producentów, a łączna oferta przekracza kilkaset produktów. Firma Hochland Polska ma w swojej ofercie sery żółte zarówno typu szwajcarskiego, jak i holenderskiego.

Jednym z najbardziej znanych serów holenderskich jest Gouda. Gouda jest serem twardym, podpuszczkowym, dojrzewającym, produkowanym z pasteryzowanego mleka krowiego.

Emmentaler to najsłynniejszy ser szwajcarski. Swą nazwę zawdzięcza pięknej i malowniczej dolinie rzeki Emme w samym środku Szwajcarii.

Sery żółte dojrzewające produkowane przez Hochland swoją sławę zawdzięczają wyjątkowemu smakowi, konsystencji i najwyższej jakości.

Dla tych produktów najważniejsze jest zachowanie łańcucha chłodniczego, produkty wymagają przestrzegania takiego reżimu. Dla nas najważniejsze jest to, aby produkty Hochland w jak najlepszym stanie trafiały do konsumenta. Staramy się edukować handlowców i zwracać uwagę na specyfikę dystrybucji i sprzedaży produktów Hochland.

Kategoria, która z naszej strony będzie miała w nadchodzących miesiącach silne wsparcie to z pewnością sery topione. Hochland Polska wprowadza na rynek swój kultowy produkt – sery topione Hochland w plastrach – w nowej recepturze i nowych opakowaniach! Dla nowych plastrów topionych Hochland zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne. Sery topione Hochland są wyznacznikiem standardów jakościowych i sztandarową kategorią marki Hochland, utrzymującą pozycję lidera rynkowego już od 20 lat.

Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy! Na fali tego trendu coraz więcej osób sięga po naturalne produkty. Właśnie na te potrzeby konsumentów odpowiadają nowe plastry topione Hochland, które zyskały nową, poprawioną recepturę eliminującą konserwanty, produkowane są tylko z najlepszych, wysokiej jakości, wyselekcjonowanych składników: prawdziwych serów (Cheddar, Gouda, Emmentaler, Maasdamer), wysokiej jakości dodatków (m.in. szynka Sokołów) i masła extra 82%. Badania rynkowe wskazują, że dla 82% konsumentów informacja o wysokiej jakości składnikach jest ważna, 63% zachęca to do zakupu, a 41% respondentów uważa ją za unikalną, o której nie wiedziała do tej pory (Źródło: Badanie ilościowe na grupie 600 osób, Glimpse, październik 2014).

Dla nowych plastrów topionych Hochland zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne. Ogólnopolska kampania potrwa do końca listopada i obejmie TV, kino i outdoor. Kampanię telewizyjną zaplanowano w największych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) oraz w stacjach tematycznych, podczas godzin największej oglądalności. Z kolei reklama w kinach będzie realizowana przy wchodzących na ekrany hitach sezonu. Działaniom tym będzie towarzyszyło silne wsparcie 360°, w kilku mediach równolegle, także w Internecie, na największych portalach i w prasie. Przewidziano też szeroko zakrojone działania PR i sporo aktywności w punktach sprzedaży, z towarzyszeniem różnorodnych materiałów POS. Dla detalistów to bardzo dobra informacja, która z pewnością przyczyni się do tego, aby na ofercie Hochland nadal dobrze zarabiać!

Nowe plastry topione Hochland łączą w sobie pyszny, naturalny smak i nowoczesną formę. Nowość Hochland uzyskała najwyższe noty konsumenckie, ocenę 4,5 w skali 5-punktowej, na parametrach: atrakcyjność, apetyczność, chęć zakupu, przy czym najbliższy konkurent zdobył ocenę 3,4 (Źródło: Badanie ilościowe na grupie 600 osób, Glimpse, październik 2014).

W ofercie nowych plastrów Hochland znajdą się najbardziej popularne warianty smakowe: Gouda, Z szynką, Maasdamer, Emmentaler, Tost, Cheddar, Ze szczypiorkiem, Gouda Fit, Śmietankowy.


Strona 2 z 4